Audi na veletrhu spotřební elektroniky CES 2020 (Consumer Electronics Show) po roce znovu vystavovalo své exponáty – od futuristické vize automobilu až po technologie připravené pro sériovou výrobu.
Stačí otevřít dveře, posadit se, a uniknout tak stresu velkoměsta. Audi AI:ME s funkcí autonomní jízdy se promění v naprosto osobní „třetí životní prostor“ (po domově a pracovišti), který zná přání a požadavky svých uživatelů. Cestující mohou intuitivně komunikovat se studií prostřednictvím pohledu. Tímto způsobem si lze například objednat oblíbený pokrm. AI:ME se postará o dobrý pocit cestujících i v dalších oblastech. Brýle s virtuální realitou, umístěné v automobilu, umožní cestujícím virtuální let nad pozoruhodnou horskou krajinou. Technologie v reálném čase přizpůsobuje virtuální zobrazení jízdě automobilu. Výsledkem je naprosto uvolněná atmosféra při řízení a kompletní izolace řidiče od hektického všedního dne. Nejen to bylo k vidění na stánku Audi na veletrhu CES 2020.
Audi Intelligence Experience: empatický automobil
Může existovat chápavý, či dokonce empatický automobil? Podle „Audi Intelligence Experience“ ano. Automobil zná svého uživatele a jeho zvyklosti – a inteligentními funkcemi i využíváním umělé inteligence zvyšuje úroveň bezpečnosti a komfortu cestujících. Již aktuální generace systémů MMI zahrnuje navigační funkci se schopností učit se. Preferované cíle se ukládají do paměti a systém je propojuje s datem, časem a aktuálním stavem dopravy. Na základě toho pak sestavuje návrhy tras. Budoucí automobil bude navíc schopen precizně analyzovat, jaké funkce a nastavení jeho uživatel upřednostňuje – od polohy sedadla přes nastavení multimediálního systému, navigace a teploty až po parfémování interiéru. Na přání bude mít dokonce přehled o aktuálním zdravotním stavu řidiče na základě sledování jeho stylu řízení a životních funkcí.
Dva displeje, dvě inovace
Audi ukázalo na veletrhu CES novou technologii, vyvinutou se společností Samsung. Stejně jako u 3D televize jsou vytvářeny dva pohledy na každý obraz: jeden pixel pro levé oko a sousední pixel pro pravé oko. Řidič má dojem, že se obrazy průhledového displeje 3D se smíšenou realitou vznášejí ve vzdálenosti 8 až 10 metrů. Speciální zobrazení dokáže zvětšit zdánlivou vzdálenost dokonce na více než 70 metrů. Díky tomu nedochází k namáhání očí, které mohou zůstat zaostřeny na dálku.
Další inovací, kterou Audi ukázalo na CESu, je variabilní transparentní displej. Zobrazovací plocha má výšku 15 cm a šířku 122 cm. Displej je částečně zasunutý do přístrojové desky. Uživatelům nabízí dvě úrovně – transparentní displej OLED a mimořádně černou vrstvu. Díky tomu zůstávají části displeje, které nejsou využívány k zobrazování informací, průhledné. Vizuálně tak vzniká dojem skleněné plochy, která nebrání výhledu na vozovku.
Třetí generace modulární platformy MIB 3 pro informační a zábavní systémy využívá procesor, který pracuje desetkrát rychleji než procesor platformy MIB 2. Výsledkem je zlepšení například při plánování trasy a při předvídání stavu dopravy. Audi prezentuje na veletrhu CES 2020 také nejnovější inovace v oblasti osvětlovací techniky. Přepadne-li řidiče únava, může pomoci speciální světlo. Povzbudivý, aktivující účinek má například namodralé, studeně bílé světlo. Audi svým projektem „Human Centric Lighting“ ukazuje, jak lze cíleným působením barevného světla ovlivňovat stav osob. Tímto způsobem je možné podporovat například schopnost soustředění a vnímání cestujících.