Nabíjecí startup Electra, založený v roce 2021 ve Francii, aktuálně působí v devíti západoevropských zemích. Česko je první z bývalého východního bloku, kam oficiálně oznámil vstup. Důvodem je prý Škoda Auto a její elektromobilní aktivity. Electra nabízí ultrarychlé nabíjení za příznivé ceny a především přichází s technologiemi, do nichž se tradičním providerům moc nechce. U svých nabíjecích stanic neváhá budovat bateriová úložiště a především umožňuje dálkovou rezervaci nabíjecího místa. Jednotlivé stanice také budou schopné rozeznat automaticky elektromobil, který u nich už dříve dobíjel, a zahájit nabíjení bez nutnosti opakované autorizace. U svých stojanů také Electra používá speciální kabelové výložníky, na nichž je zdálky čitelný, velký displej, zobrazující mj. stav nabití auta.
Firma se chce zaměřovat na nabíjení ultra vysokými rychlostmi 400 kW, první nabíječky začne budovat v Praze, v dalších velkých městech a na dálnicích. Přednost při výběru lokalit by měla dostat místa, kde lidé tráví běžně čas, tzn. obchodní a business centra, restaurace, hotely a tělocvičny. První nabíječky s logem Electra by měly začít sloužit během druhého čtvrtletí 2026, začínat se bude s městskými huby a také minimálně jednou dálniční lokalitou. Do roku 2030 Electra počítá v Česku s celkem 80 novými lokalitami.
Nový poskytovatel se chce pustit do boje se zavedenou domácí konkurencí také cenově. Konkrétní částky za nabíjení zatím neznáme, ale představu si můžeme udělat podle ceníků v sousedních zemích. V Rakousku například s měsíčním paušálem 10 eur (242 Kč) činí cena za kilowatthodinu 0,39 eur (9,40 Kč), ve Francii, Lucembursku či Španělsku je to dokonce jen 0,29 eur (7 korun). Chce zákazníky zaujmout také transparentní cenovou politikou.
Electra aktuálně působí v Belgii, Francii, Itálii, Lucembursku, Německu, Nizozemsku, Rakousku, Španělsku a Švýcarsku, kde aktuálně provozuje zhruba 500 nabíjecích lokalit. Cílem do roku 2030 je zvýšit toto číslo na 1 500.
