Jaguar XE nově přichází pro modelový rok 2021 s elektrifikovaným motorem a nejmodernějšími technologiemi konektivity. Poprvé v případě modelu XE se v nabídce objevuje nová generace vznětového dvoulitrového čtyřválcového motoru Ingenium v kombinaci s technologií MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle). Toto řešení zaručuje nižší spotřebu paliva.
Nový infotainment Jaguar Pivi Pro využívající technologii Dudal SIM s dvojicí LTE modemů zajišťuje neustálé připojení vozu XE k internetu. Nové intuitivní rozhraní usnadňuje řidičům prohlížení informací i obsluhu často využívaných funkcí během jízdy.
Vznětový motor s mild-hybridní technologií
Nová generace vznětového dvoulitrového motoru Ingenium (204 k) poprvé využívá technologii MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle). Moderní systém MHEV pracuje se startér generátorem (BiSG) připojeným k motoru pomocí řemenu. Díky tomu je získávána energie běžně ztracená při zpomalování a brzdění. Ta je následně uložena do 48V lithium-iontového akumulátoru pod dnem zavazadlového prostoru. Energie je zpětně využívána jako pomoc spalovacímu motoru při akceleraci a zároveň pro rychlejší a jemnější fungování systému start/stop.
Díky novému motoru zrychlí XE z nuly na 100 km/h za 7,3 sekundy. Podle testovacího cyklu WLTP je spotřeba 4,8 l na100 km při produkci emisí CO2 jen 127 g/km. Fungování motoru vylepšuje řada dalších opatřeních včetně technologie variabilní geometrie lopatek turbodmychadla. V nízkých otáčkách jsou lopatky natočeny tak, aby otvory mezi nimi byly menší. Tím vzroste rychlost proudění plynů a tlak, což v konečném důsledku znamená rychlejší odezvu motoru a lepší akceleraci. Ve vysokých otáčkách se naopak lopatky otevřou – umožňují tak maximální průtok výfukových plynů pro dosažení maximálního výkonu a pro zachování optimální účinnosti.
Nižší spotřeba Jaguaru XE není jen díky mild-hybridu
Na nižší spotřebě se podílí i ocelové písty, protože materiál s vyšší pevností umožňuje kompaktnější konstrukci, tím i snížení třecí plochy. Součinitel teplotní roztažnosti pístů je navíc bližší roztažnosti litinových válců, což také snižuje tření a zlepšuje chlazení. Na parametrech se podílí i systém vstřikování common-rail pracující s tlakem 2 500 barů, jenž přináší ještě přesnější dávkování paliva do válců. Dochází tak ke snížení produkce emisí a zvýšení efektivity motoru. V kombinaci s nejmodernějšími turbodmychadly s variabilní geometrií lopatek nabízí tento systém ideální poměr mezi výkonem, kultivovaností a nízkou spotřebou.
„Modernizovaný Jaguar XE nabízí řadu vylepšení, která z něj dělají ještě lepší volbu pro zákazníky. Nový mild-hybridní vznětový motor poprvé přináší do nabídky pro XE elektrifikovanou pohonnou jednotku nabízející nižší spotřebu v kombinaci s vysokým výkonem. Kromě toho špičkové technologie, jako je například náš nový multimediální systém Pivi Pro nebo technologie Cabin Air Ionisation, poskytují posádce lepší konektivitu, pohodlí i větší cestovní pohodu,“ řekl Colin Kirkpatrick, Chief Product Engineer Jaguar.
Model XE nabízí nejnovější infotainment Jaguar Pivi Pro ovládaný přes hladce integrovanou centrální dotykovou obrazovku o velikosti 10 palců. Druhý, níže umístěný dotykový displej (5,5 palce) také využívající novou technologii Pivi, kombinuje dva multifunkční otočné ovladače pro intuitivní ovládání klíčových funkcí vozu. Rychlý přístup k důležitým informacím usnadňuje řidičům také digitální přístrojový štít (Interactive Driver Display) s úhlopříčkou 12,3 palce.
Nový intuitivní multimediální systém standardně obsahuje Apple CarPlay a umožňuje zákazníkům připojit přes Bluetooth dva telefony současně. Dostupný je také systém Android Auto.