Přichází nový Jaguar E-PACE s plug-in a mild hybridními motory

Přichází nový Jaguar E-PACE s plug-in a mild hybridními motory
Fotografie: Jaguar
  • K dispozici je nová plug-in hybridní pohonná jednotka (PHEV) založená na zážehovém tříválcovém motoru
  • Poskytuje dojezd v čistě elektrickém režimu až 55 km, produkci emisí CO2 v kombinovaném provozu od 44 g/km a možnost nabít akumulátory z nuly na 80 % jen za 30 minut (32kW nebo výkonnější stejnosměrná veřejná dobíjecí stanice)
  • Nabízí se také nová generace čtyřválcového dieselového motoru o objemu 2,0 l, nový tříválcový agregát 1,5 l a nejmodernější dvoulitrové zážehové čtyřválcové motory využívají technologii MHEV
  • Předběžná cena modelu Jaguar E-PACE startuje od 1 056 572 Kč

Změny vnějšího designu propůjčují kompaktnímu sportovnímu SUV značky Jaguar sebevědomější postoj a luxusní vzhled. Vpředu byly přepracovány otvory pro přívod vzduchu ve spodní části nárazníku, které nově zahrnují také aerodynamické lišty. Maska chladiče má novou výplň s designem ve tvaru diamantu odkazujícím na staré logo automobilky a současně opatřenou moderní povrchovou úpravou Noble Chrome. Nové boční výdechy dostaly ikonický emblém šelmy ve skoku.

Nové kompletně diodové světlomety s denním svícením (DRL) v provedení „Double J“ lze na přání vybavit také technologií Pixel LED. Světlomety mají vylepšené rozlišení a větší jas. Funkce Adaptive Driving Beam sleduje vozovku před automobilem a automaticky upravuje světlený kužel dálkových světel pomocí aktivace jednotlivých LED segmentů. Tímto způsobem jsou odstíněna protijedoucí vozidla i dopravní značky a zároveň dochází ke zlepšení viditelnosti i snížení oslnění ostatních řidičů.

Moderní technologie LED je standardní výbavou pro modely S, zatímco světlomety Premium LED s funkcí Auto High Beam Assist zahrnují výbavy SE a HSE. Tato technologie využívá čelní kameru a automaticky přepíná dálková světla, aby zabránila oslnění protijedoucích řidičů. Koncové svítilny s dynamickými blinkry (Rear Animated Directional Indicators) jsou standardem pro výbavy S, SE a HSE. Přední dynamické blinkry (Animated Directional Indicators) jsou součástí výbav SE a HSE.

Jaguar E-PACE (2021)

Diodové koncové svítilny odkazují svou grafikou na plně elektrický I-PACE. Zároveň reprezentují pokročilé technologie a celkově moderní pojetí designu vozu. Ve specifikaci R-Dynamic získává model E-PACE řadu výrazných designových prvků, které mu propůjčují ještě sportovnější vzhled. Všechny modely jsou dostupné také v kombinaci s paketem Black Exterior, který dělá díky detailům lakovaným v barvě Narvik Black vůz ještě atraktivnějším.

Propracovaný interiér

Interiér nového E-PACE je luxusnější a nabízí více pohodlí i větší možnosti v oblasti konektivity. Srdcem nové kabiny je HD zakřivená dotyková obrazovka o velikosti 11,4 palce umístěná uprostřed palubní desky. Přes tuto obrazovku zákazníci mohou ovládat multimediální systém Pivi Pro. Skleněná, chemicky zesílená obrazovka je opatřena dvojicí vrstev. Jedna je antireflexní a druhá předchází otiskům prstu.

Interiér orientovaný na řidiče přináší snazší přístup do velké odkládací přihrádky umístěné před novým voličem automatické převodovky. Tato přihrádka umožňuje také 15W bezdrátové dobíjení různých zařízení. Místa, kterých se řidič dotýká, jsou nově potažena měkkými materiály. Bok středového tunelu dostal v úrovni kolene s ohledem na větší pohodlí pozměněný tvar.

Jaguar E-PACE (2021)

Nový volič automatické převodovky, který představuje jen jeden z mnoha krásných detailů, je nižší a širší. Jeho spodní část je vyrobena z precizně zpracovaného kovu, zatímco ta horní dostala prošívání ve stylu „kriketového míčku“.

Důraz na materiály sahá až ke kovovým lištám kolem reproduktorů nebo kovovým výdechům ventilace. Ty, spolu s dalšími prvky, jako například kovovými otočnými ovladači, podtrhují prémiové pojetí interiéru. Nový volant inspirovaný designem zcela elektrického sportovního SUV I-PACE nabízí „skryté“ ovladače, které se rozsvítí jen v případě potřeby, stejně jako kovová pádla manuálního řazení. Zvýšenou pozornost k detailům dokazuje také embosované logo Jaguar na opěrkách hlavy. Štítek ‚Est.1935 Jaguar Coventry‘ na čalounění pak odkazuje na dlouhou historii značky.

Plug-in hybridní výkon

Model Jaguar E-PACE využívá platformu Premium Transverse Architecture, která byla navržena a vyvinuta s ohledem na zástavbu nejmodernějších elektrifikovaných pohonných jednotek. Mezi ně patří tříválcový plug-in hybridní motor P300e PHEV, stejně jako nová generace čtyřválcových zážehových a vznětových motorů Ingenium využívajících technologii Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV).

Nová nabídka motorů zahrnuje:

  • diesel 163 k, čtyřválec 2,0 l, turbo, šestistupňová manuální převodovka, FWD
  • diesel 163 k, čtyřválec 2,0 l, turbo, MHEV, devítistupňová automatická převodovka, AWD
  • diesel 204 k, čtyřválec 2,0 l, turbo, MHEV, devítistupňová automatická převodovka, AWD
  • benzin 160 k, tříválec 1,5 l, turbo, MHEV, osmistupňová automatická převodovka, FWD
  • benzin 200 k, čtyřválec 2,0 l, turbo, MHEV, devítistupňová automatická převodovka, AWD
  • benzin 249 k, čtyřválec 2,0 l, turbo, MHEV, devítistupňová automatická převodovka, AWD
  • benzin 300 k, čtyřválec 2,0 l, turbo, MHEV, devítistupňová automatická převodovka, AWD
  • benzin 309 k, tříválec 1,5 l, turbo, PHEV, osmistupňová automatická převodovka, AWD

Nový lehký hliníkový motor, o 33 kg lehčí než čtyřválcová jednotka, přináší jemný, ale přesvědčivý výkon a současně nízkou úroveň tření potřebnou pro vysokou efektivitu a nízkou spotřebu. Výfukové svody jsou integrovány do hliníkové hlavy válců. Toto řešení významně zrychluje ohřátí na provozní teplotu a také minimalizuje vzdálenost mezi výfukovými ventily a turbínovým kolem turbodmychadla, což zlepšuje odezvu na plyn.

Nová plug-in hybridní jednotka P300e PHEV kombinuje zážehový tříválcový motor Ingenium o objemu 1,5 l (200 k) s elektromotorem ERAD (Electric Rear Axle Drive) umístěným na zadní nápravě. Jeho výkon je 109 k (80 kW). Toto řešení zajišťuje působivý výkon i efektivitu. Zrychlení z nuly na 100 km/h proběhne za 6,5 s, produkce emisí CO2 začíná na hodnotě 44 g/km a spotřeba paliva v kombinovaném cyklu dle normy WLTP je 2,0 l/100 km. Kompaktní elektromotor ERAD je poháněn elektrickou energií uloženou v 15kWh lithium-iontovém akumulátoru umístěném pod podlahou. Pokud jsou baterie plně nabité, vůz ujede v elektrickém režimu až 55 km.

U tříválcového i čtyřválcového zážehového motoru, stejně jako v případě čtyřválcového dieselu, využívá systém MHEV startér generátor připojený k motoru řemenem (Belt integratet Starter Generator, BiSG). Ten je umístěný v motorovém prostoru a získává energii, která je běžně zmařena při zpomalování nebo brzdění. Tato energie je následně uložena v 48V lithium-iontové baterii umístěné pod podlahou vozu. Systém ji využívá jako asistenci spalovací jednotce při akceleraci a zároveň také pro fungování systému stop/start, který tak má hladší chod a je rychlejší. Díky technologii MHEV dosahuje nový tříválcový motor Ingenium 1,5 l (160 k) produkce emisí CO2 od 181 g/km, respektive spotřeby paliva od 8,0 l/100 km (platí pouze pro vůz s pohonem předních kol).

Nový E-PACE je také k dispozici s novou generací dvoulitrového čtyřválcového vznětového motoru Ingenium, stejně jako s nejmodernějšími zážehovými čtyřválcovými jednotkami Ingenium o objemu dvou litrů. Tyto motory využívají technologii MHEV a spojeny jsou jak s pohonem všech kol, tak s devítistupňovou automatickou převodovkou.

Špičkové technologie konektivity

Nový E-PACE přináší moderní elektronickou architekturu označovanou jako EVA 2.0, na které je založena řada technologií. Díky nim je vůz vždy vybaven nejnovějšími verzemi softwaru a je také neustále online. Přístup k infotainmentu Pivi Pro zajišťuje zakřivená dotyková HD obrazovka o velikosti 11,4 palce. Mezi hlavní výhody patří vyšší jas – obrazovka je třikrát jasnější a o 48 % větší než předchozí řešení – a zjednodušená struktura menu umožňující přístup k až devadesáti procentům běžně užívaných funkcí ze základní obrazovky maximálně na dva dotyky.

Pivi Pro má vlastní zdroj energie

Aby bylo zajištěno téměř okamžité spuštění systému, využívá Pivi Pro vlastní zdroj energie. Navigace je tedy připravena k použití hned, jakmile řidič usedne za volant. Integrované dostupné aplikace, včetně Spotify, Deezer nebo Tuneln, poskytují plnou funkčnost dokonce i bez vašeho chytrého telefonu. Mezi další online funkce patří integrace kalendáře Google a Microsoft Outlook. Ta umožňuje řidiči prohlížet pracovní diáře nebo dokonce se díky ní může připojit k důležitým hovorům prostřednictvím handsfree.

Jaguar E-PACE (2021)

Připojení Pivi Pro na internet je podporováno nejmodernější technologií využívající dva LTE modemy s vlastními SIM kartami. Systém tak zvládne provádět více funkcí ve stejný čas bez dopadu na rychlost, jako například streamovat média a zároveň stahovat aktualizace softwaru. Špičkové řešení připojení vozu na internet také minimalizuje výpadky způsobené vyhledáváním poskytovatele sítě s nejsilnějším signálem.

Moderní technologie SOTA umožňuje zákazníkům stáhnout a instalovat aktualizace softwaru bez nutnosti navštívit autorizovaný servis. Aktualizace jsou stahovány na pozadí. Prostřednictvím notifikace jsou zákazníci upozorněni na klíčové změny. V případě aktualizací vyžadujících vypnutí vozidla mohou zákazníci nastavit čas instalace. Systém Pivi Pro je součástí výbavy S, SE a HSE a na přání je dostupný také pro základní provedení E-PACE. Standardem pro tuto nejdostupnější výbavu je infotainment Pivi umožňující díky přítomnosti Apple Carplay využít navigaci spuštěnou na chytrém telefonu. Součástí systému Pivi je také Android Auto.

Moderní technologie SOTA umožňuje zákazníkům stáhnout a instalovat aktualizace softwaru bez nutnosti navštívit autorizovaný servis

Centrální 11,4palcovou obrazovku doplňuje nejnovější HD Interactive Driver Display o velikosti 12,3 palce s vylepšenou grafikou a nastavitelným zobrazením nabízejícím jak mapu zobrazenou přes celý digitální přístrojový štít včetně instrukcí týkajících se odbočení, tak digitální přístroje, seznam kontaktů, media nebo detaily infotainmentu. Digitální přístrojový štít spolupracuje s nejnovější generací barevného TFT průhledového displeje, který je jasnější, má vylepšené rozlišení a zobrazuje více informací.

Systém Cabin Air Ionisation vylepšuje kvalitu vzduchu v interiéru pomocí technologie Nanoe, která odstraňuje alergeny a nepříjemný zápach. Součástí je také filtrace PM2.5 schopná zachytit v zájmu zlepšení zdraví cestujících i ultrajemné částice, včetně částic PM2.5. Systém lze aktivovat jednoduchým stiskem tlačítka ‚Purify‘ na centrální dotykové obrazovce. Pro větší pohodlí je k dispozici také druhá generace náramku Activity Key, který může být použit k uzamčení, odemčení i nastartování vozidla bez nutnosti mít klasický klíček uvnitř automobilu. Náramek nabízí také hodinky a jeho baterie vydrží bez dobíjení až sedm dní.

Technické parametry Jaguar F-Pace (2020) Plug-in hybrid

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 733 × 1 936 × 1 650 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon297 kW, 404 koní, točivý moment: 640 Nm
Baterie19,2 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 35 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze