Mercedes poodhalil, jak bude vypadat kabina nového GLB s technikou EQ

Mercedes poodhalil, jak bude vypadat kabina nového GLB s technikou EQ
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Na snímku vidíme vrcholně vybavenou verzi se třemi displeji
  • Nechybí ani prosvětlená panoramatická střecha s malými logy výrobce
  • Nový Mercedes-Benz GLB s technikou EQ nabídne až sedm míst k sezení

Mercedes-Benz včera odhalil první snímky kabiny u chystaného nástupce modelu EQB. Další generace elektrického malého SUV dorazí opět v pěti/sedmimístné konfiguraci a nyní se můžeme podívat na to, jak luxusně vypadá jeho interiér. Nové elektrické SUV bude mít palubní desku se třemi displeji známými z již představeného modelu CLA EQ a počítat můžeme i s prosklenou střechou zdobenou malými hvězdami odrážejícími logo Mercedesu. Standardní konfigurace kabiny je pětimístná, ale za příplatek půjde pořídit sedmimístnou variantu. V nejvyšší výbavě bude přítomen tzv. Superscreen se systémem MBUX, který se táhne po celé šířce kabiny. Z fotografií si můžeme všimnout kulatých výdechů klimatizace a nechybí plovoucí středová konzola, která je k dispozici v různých provedeních. V konzole je integrován držák na chytrý telefon s bezdrátovým nabíjením (volitelně) a držáky nápojů.

Nový je taktéž tříramenný volant, jenž nabízí kolébkové vypínače a otočné tlačítko. To poslouží k ovládání hlasitosti k audiosystému. Chystané elektrické GLB nabídne ve srovnání s EQB znatelně více prostoru pro hlavu vpředu. To je dáno vyšší linií střechy a standardě dodávaným panoramatickým střešním oknem. Cestující vzadu budou pro změnu těžit ze zvětšeného prostoru pro nohy a sedáky jsou nyní o něco delší v rámci lepší podpory stehen. Pro pětimístný model bude za příplatek k dispozici podélně posuvná zadní lavice. U sedmimístného modelu však bude tento prvek výbavy standardně. Na zveřejněných snímcích pak doslova září velká panoramatická střecha, která nastavuje v tomto segmentu nový standard. Sklo dokáže odrážet infračervené záření a na vnitřní straně střechy je instalována nízkoemisní (LowE) vrstva, která snižuje tepelné ztráty v zimě.

Sklo lze volitelně zneprůhlednit pomocí tlačítka na středové dotykové obrazovce. V „mléčném“ stavu chrání před zvědavými pohledy zvenčí a také zlepšuje ochranu před oslněním na přímém slunečním světle. Barevné osvětlení střechy je za příplatek a na výběr bude široká nabídka barev. Mercedes také informuje o tom, že u GLB s technikou EQ došlo ke zvýšení tepelného komfortu v zimě. I při venkovní teplotě -15 stupňů Celsia by mělo trvat pouhých 15 minut, než se čelní sklo kompletně rozmrazí. Během 20minutové jízdy při -7 stupních Celsia se interiér podle Mercedesu zahřeje dvakrát rychleji než u předchozího modelu EQB. To znamená, že doba vytápění je ještě kratší než u vozu se spalovacím motorem. Navíc, ve srovnání s předchůdcem spotřebuje GLB EQ pouze zhruba polovinu elektřiny. Proces vytápění se spustí automaticky, jakmile do vozu usedne první osoba.

Za výrazným zlepšením tepelného komfortu stojí tzv. vícezdrojové tepelné čerpadlo, které dokáže využívat teplo nejen z motoru a baterie, ale také z okolního vzduchu. A co premiéra samotného vozu? Definitivní podobu, ceny a varianty se dozvíme 8. prosince, kdy se novinka oficiálně ukáže světu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze