Mercedes-Benz představil elektrický koncept Vision Icon. Je to pořádně luxusní retro

1
Mercedes-Benz představil elektrický koncept Vision Icon. Je to pořádně luxusní retro
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Maska ​​chladiče odkazuje na dávno vyráběné modely řady W108 a W111
  • Vůz má černou solární barvu, která sama vyrábí energii k pohonu
  • Kabina má „hyper-analogové“ uspořádání palubní desky s plovoucí skleněnou strukturou

Tenhle Mercedes-Benz vypadá jako vozidlo filmového Batmana. Jedná se o nově představený koncept s názvem Vision Iconic a dle zástupců značky má sloužit jako most mezi ikonickými vozy z 30. let minulého století a novou generací modelů Mercedes-Benz. Líbí se vám? Nám rozhodně ano, a to nejen kvůli svému netradičnímu designu. Dlouhá kapota připomíná předválečné grand tourery s dlouhým nosem, zatímco velká osvětlená maska ​​chladiče vpředu je reinterpretací legendárních mřížek chladiče u modelů generace W108 a nebo W111. Osvětlená je i trojcípá hvězda na kapotě. Zadní část pro změnu čerpá inspiraci z prvního superauta značky Mercedes-Benz, kterým byl model 300 SL. Ještě zajímavější jsou ale technologie vozu. Lak konceptu Vision Iconic je totiž pokryt černou solární barvou, o které výrobce tvrdí, že ji lze na karoserii nanášet jako tenkou pastu.

Za ideálních podmínek by středně velké SUV s karoserií o ploše 9,6 m² dokázalo s tímto lakem ročně vyrobit energii k ujetí až 12 400 km. Integrované články v laku mají účinnost 20 %, což je srovnatelné s většinou spotřebitelských solárních panelů, které jsou dnes k dispozici. Tím ale převratné technologie nekončí. Uvnitř tohoto luxusního kupé je instalováno „hyper-analogové“ uspořádání palubní desky s plovoucí skleněnou strukturou „Zeppelin“. Po otevření dveří se na přístrojové desce spustí filmová a zcela analogová animace inspirovaná špičkovými chronografy. Uprostřed palubní desky se nacházejí čtyři hodiny, z nichž jedny mají tvar loga značky a slouží také jako „spojovatel“ mezi vámi a umělou inteligencí. Čtyřramenný volant vypadá, jako by právě dorazil z 30. let minulého století a nechybí zde bohaté ambientní osvětlení.

Za zmínku stojí, že volant není fyzicky spojen s předními koly, protože elektrický koncept má řízení tzv. „po drátě“. Absence sloupku řízení umožnila designérům nechat se unést uspořádáním interiéru a je to znát. Podlaha je pokryta slaměnou intarzií a dekorativní technikou, která sahá až do 17. století. Řidič a spolujezdec mohou sedět na honosné pohovce čalouněné tmavě modrým sametem. Dveřní panely jsou zdobeny propracovaným perleťovým lemováním, které obklopuje jemně vyrobené a leštěné mosazné kliky dveří ve stříbrno-zlatých tónech. Mercedes-Benz tvrdí, že koncept Iconic Vision byl vytvořen s ohledem na autonomii úrovně 4, což znamená řízení bez očí a bez dozoru. Kromě toho, že pokročilý asistenční systém zde vykoná veškerou práci při jízdě po dálnici, dokáže sám také zvládnout i hodně obtížné parkovací manévry.

Vozidlo je totiž vybaveno systémem, který německá automobilka nazývá „neuromorfní“. Díky využití umělých neuronových sítí, které napodobují fungování lidského mozku, dokáže systém zpracovávat velké množství informací efektivněji než současné výkonné počítače. Podle zástupců značky má tento systém potenciál snížit energetické nároky na zpracování dat v automatizovaném řízení až o 90 % ve srovnání se současnými systémy. Tento koncept je pak vizí, jakým směrem chce Mercedes-Benz pokračovat ve vývoji elektromobilů a s tím spojené techniky. Jsme si navíc jisti, že kdyby něco takového bylo k prodeji, již dnes by se našli movití klienti, kteří by Vision Iconic chtěli mít doma.

Diskuze ke článku
Ing.Václav Hellebrand
Ing.Václav Hellebrand
Citát k jedné české veselohry : to je hnus velebnosti. Ale co se nelíbí mě, může se líbit někomu jinému

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze