Mattoni nahrazuje spalovací Fabie obchodních zástupců elektrickými Citigo-e iV

Mattoni nahrazuje spalovací Fabie obchodních zástupců elektrickými Citigo-e iV
Fotografie: mattoni.cz
  • Mattoni 1873 nahrazuje benzínové a naftové Fabie obchodních zástupců elektromobily
  • Prioritou firmy Mattoni 1873 je ekologie, nikoli úspora nákladů

Občas je slyšet argument, že elektromobil se nehodí například pro obchodní zástupce, kteří hodně jezdí. Zajímavé ale je, že právě pro ně společnost Mattoni 1873 po zkušenostech z testovacího programu pořizuje do své flotily firemních aut prvních deset elektromobilů Škoda Citigo-e iV. Nahradí dosavadní vozidla Škoda Fabia s konvenčními motory na naftu či benzín a obchodní zástupci je budou používat v každodenním provozu.

Vozy Škoda Citigo-e iV firmy Mattoni 1873

Ekologická doprava je jednou z dlouhodobých priorit Mattoni 1873. Dlouhodobě dopravujeme naše výrobky ke spotřebitelům po železnici. Elektromobilita je dalším z řešení, které chceme rozvíjet. Proto jsme se na jaře 2019 zapojili do testování prvních čistě elektrických škodovek a nyní pořizujeme první sériové elektromobily,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel Mattoni 1873.

Ve zmíněném testovacím provozu šlo o vozy Škoda Citigo e-Pilot, které byly technicky shodné s Volkswagenem e-Up před modernizací. Měly tedy mnohem menší baterii, tím pádem i dojezd, než současné Citigo-e iV. Přesto tento test přesvědčil společnost k tomu, že i obchodním zástupcům po stránce dojezdu elektromobil stačí.

Vozy Škoda Citigo-e iV firmy Mattoni 1873

S ohledem na náklady spojené s pořízením vozů s elektrickým pohonem není snahou firmy těžit z úspornějšího provozu, cílem je zejména čistší provoz samotný. Reálným přínosem je náhrada 10 vozidel se spalovacími motory, kdy každý elektromobil na každý kilometr „ušetří“ cca 100 g CO2 emisí nevypuštěných do ovzduší. My se však domníváme, že i po finanční stránce jejich provoz bude výhodnější.

Nepůjde zatím o obchodní zástupce ve všech regionech. První část nových elektromobilů převzala Mattoni 1873 začátkem května 2020. Bude možné potkávat je v regionech Ostrava, Olomouc, Brno, Královéhradecko a Pardubicko, Praha a Kladno. Vozidla jsou pořízena formou operativního leasingu na 4 roky. Jejich uživatelé mohou využívat veřejné nabíjecí stanice, kde se Mattoni 1873 již dohodla se dvěma partnery na bezhotovostním způsobu nabíjení. Firma zároveň pořizuje i chytré nabíječky, které měří množství energie při dobíjení ze soukromých zdrojů.

Jaký je první elektromobil od Škody v každodenním životě? Test ŠKODA CITIGOe iV (4K)

Technické parametry Škoda Citigo iV (2019)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 597 × 1 645 × 1 481 mm, 1 235 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon61 kW, 80 koní, točivý moment: 212 Nm
Baterie36,8 kWh (32,3 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 40 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,8 kWh / 100 km, dojezd: 252 km
Cena od499 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze