Občas je slyšet argument, že elektromobil se nehodí například pro obchodní zástupce, kteří hodně jezdí. Zajímavé ale je, že právě pro ně společnost Mattoni 1873 po zkušenostech z testovacího programu pořizuje do své flotily firemních aut prvních deset elektromobilů Škoda Citigo-e iV. Nahradí dosavadní vozidla Škoda Fabia s konvenčními motory na naftu či benzín a obchodní zástupci je budou používat v každodenním provozu.
„Ekologická doprava je jednou z dlouhodobých priorit Mattoni 1873. Dlouhodobě dopravujeme naše výrobky ke spotřebitelům po železnici. Elektromobilita je dalším z řešení, které chceme rozvíjet. Proto jsme se na jaře 2019 zapojili do testování prvních čistě elektrických škodovek a nyní pořizujeme první sériové elektromobily,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel Mattoni 1873.
Ve zmíněném testovacím provozu šlo o vozy Škoda Citigo e-Pilot, které byly technicky shodné s Volkswagenem e-Up před modernizací. Měly tedy mnohem menší baterii, tím pádem i dojezd, než současné Citigo-e iV. Přesto tento test přesvědčil společnost k tomu, že i obchodním zástupcům po stránce dojezdu elektromobil stačí.
S ohledem na náklady spojené s pořízením vozů s elektrickým pohonem není snahou firmy těžit z úspornějšího provozu, cílem je zejména čistší provoz samotný. Reálným přínosem je náhrada 10 vozidel se spalovacími motory, kdy každý elektromobil na každý kilometr „ušetří“ cca 100 g CO2 emisí nevypuštěných do ovzduší. My se však domníváme, že i po finanční stránce jejich provoz bude výhodnější.
Nepůjde zatím o obchodní zástupce ve všech regionech. První část nových elektromobilů převzala Mattoni 1873 začátkem května 2020. Bude možné potkávat je v regionech Ostrava, Olomouc, Brno, Královéhradecko a Pardubicko, Praha a Kladno. Vozidla jsou pořízena formou operativního leasingu na 4 roky. Jejich uživatelé mohou využívat veřejné nabíjecí stanice, kde se Mattoni 1873 již dohodla se dvěma partnery na bezhotovostním způsobu nabíjení. Firma zároveň pořizuje i chytré nabíječky, které měří množství energie při dobíjení ze soukromých zdrojů.
Jaký je první elektromobil od Škody v každodenním životě? Test ŠKODA CITIGOe iV (4K)
Technické parametry Škoda Citigo iV (2019)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 597 × 1 645 × 1 481 mm, 1 235 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 61 kW, 80 koní, točivý moment: 212 Nm |
Baterie | 36,8 kWh (32,3 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 40 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,8 kWh / 100 km, dojezd: 252 km |
Cena od | 499 900 Kč |