Malé, ale ostré. Testujeme Volvo EX30 Twin Motor s 420 koňmi

12
Malé, ale ostré. Testujeme Volvo EX30 Twin Motor s 420 koňmi
Fotografie: Volvo Česká republika
  • V testu zkoušíme jak nejvýkonnější verzi Twin Motor, tak střední Single Motor Extended Range
  • Češi objednávají nejvíce nejdražší a nejvýkonnější verzi

Nejmenší Volvo, navíc plně elektrické, vstoupilo na český trh a poté, co jsme mohli načerpat první dojmy na našich testovacích jízdách, jsme obdrželi EX30 na test. A to rovnou v nejsilnější verzi s šíleným výkonem 315 kW díky dvěma elektromotorům, které tuto městskou krabičku dokážou katapultovat na stovku za 3,6 vteřiny. Testovat budeme rovněž verzi Single Motor Extended Range. Ptejte se nás na to, co vás zajímá v diskuzi pod článkem!

Technické parametry Volvo EX30 Twin Motor

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 230 × 1 840 × 1 557 mm, 1 960 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon315 kW, 428 koní, točivý moment: 543 Nm
Baterie69 kWh (64 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 153 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,5 kWh / 100 km, dojezd: 450 km
Cena od1 156 000 Kč

Než vám přineseme plný redakční test, zhlédněte naše video, které vám o EX30 prozradí vše podstatné. Zatímco cena základní verze Single Motor ve výbavě Core začíná na velmi příznivých 869 000 Kč včetně DPH (s dotací aktuálně jen za 669 000 Kč včetně DPH), za Single Motor Extender Range s větší baterií připlatíte 130 000 Kč. Za vrcholnou verzi Twin Motor zaplatíte 1 156 000 Kč. Češi pak objednávají nejvíce právě nejsilnější verzi, navíc v plné výbavě Ultra.

Jak jezdí nové Volvo EX30?

Fotogalerie

Diskuze ke článku
Kryštof Dostál
Kryštof Dostál
Jaký to má zvuk? Hlavně v porovnání s cenovou konkurencí.
Vojtulee M.
Vojtulee M.
Hlavně by mě zajímalo, jak/jestli budou řešit relativně vyšší spotřebu, kterou jste avizoval v testu. Pár měsíců zpět měli na projížďce toto auto v carwow a v městském provozu jim vyšla spotřeba u Extended Range kolem 16kWh/100km, ve vašem testu to bylo řádově vyšší. Teploty byly z pozorování obou testů srovnatelné, ale samozřejmě nevím, jaká byla přesná delta.

Můžete tedy u Volva zjistit zda se jednalo o chybný/starý software nebo má i takto malý výkyv teplot značný význam na dojezd. Díky.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze