Nejmenší Volvo, navíc plně elektrické, vstoupilo na český trh a poté, co jsme mohli načerpat první dojmy na našich testovacích jízdách, jsme obdrželi EX30 na test. A to rovnou v nejsilnější verzi s šíleným výkonem 315 kW díky dvěma elektromotorům, které tuto městskou krabičku dokážou katapultovat na stovku za 3,6 vteřiny. Testovat budeme rovněž verzi Single Motor Extended Range. Ptejte se nás na to, co vás zajímá v diskuzi pod článkem!
Technické parametry Volvo EX30 Twin Motor
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 230 × 1 840 × 1 557 mm, 1 960 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 315 kW, 428 koní, točivý moment: 543 Nm |
Baterie | 69 kWh (64 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 153 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,5 kWh / 100 km, dojezd: 450 km |
Cena od | 1 156 000 Kč |
Než vám přineseme plný redakční test, zhlédněte naše video, které vám o EX30 prozradí vše podstatné. Zatímco cena základní verze Single Motor ve výbavě Core začíná na velmi příznivých 869 000 Kč včetně DPH (s dotací aktuálně jen za 669 000 Kč včetně DPH), za Single Motor Extender Range s větší baterií připlatíte 130 000 Kč. Za vrcholnou verzi Twin Motor zaplatíte 1 156 000 Kč. Češi pak objednávají nejvíce právě nejsilnější verzi, navíc v plné výbavě Ultra.
Můžete tedy u Volva zjistit zda se jednalo o chybný/starý software nebo má i takto malý výkyv teplot značný význam na dojezd. Díky.