Lucid vykazuje ztrátu, ale s miliardovým polštářem pro budoucnost

Lucid vykazuje ztrátu, ale s miliardovým polštářem pro budoucnost
Fotografie: Lucid Motors
  • Lucid Motors zvýšil dodávky o 58 %, přičemž v prvním čtvrtletí letošního roku dodal 3 109 vozů
  • Tržby dosáhly 235 milionů dolarů a firma vykázala čistou ztrátu 0,24 dolaru na akcii

Americká elektromobilka Lucid oznámila, že v prvním čtvrtletí letošního roku dodala 3 109 vozů – to je meziročně o 58 % více. Výroba se sice zastavila na 2 212 kusech, ovšem je nutné dodat, že více než 600 dalších aut už bylo na cestě do továrny v Saudské Arábii.


Tržby za první čtvrtletí letošního roku se každopádně vyšplhaly na 235 milionů dolarů (5,25 miliardy korun). Čistá ztráta je pak 0,24 dolaru na akcii, nicméně aby Lucid uklidnil akcionáře, ihned dodává, že firma má 5,76 miliard dolarů (128,74 miliard korun) v likviditě jako polštář do budoucna.

Pokračovali jsme v budování momentum v prvním čtvrtletí, kdy jsme opět dosáhli rekordního počtu dodávek, dále posílili naši pozici na trhu a realizovali naše operační priority. Lucid Gravity začíná dorážet k více zákazníkům do jejich garáží a do našich studií, a spolu s naším pokrokem v přípravách na budoucí iniciativy je naše společnost dobře připravena na budoucí úspěch,“ vzkázalo trochu okázale vedení, konkrétně interim CEO Marc Winterhoff, který minimálně dočasně nahradil Petera Rawlinsona, který rezignoval letos v únoru.

Zásadní novinkou je, že Lucid Gravity, luxusní SUV, se konečně dostává k prvním zákazníkům a do showroomů. I díky tomu zní celkový plán společnosti jasně – vyrobit za letošek 20 tisíc vozidel „Držíme se našich krátkodobých cílů – zvyšování objemu, zlepšování marží a přísná operační disciplína. A současně se zaměřujeme na dlouhodobý růst s jasnými strategickými prioritami, silnou likviditou a revolučními produkty, které redefinují své kategorie,“ dodal Taoufiq Boussaid, CFO společnosti Lucidu.

Do budoucna pak má firma mnohem větší ambice – konkrétně prodávat milion vozů ročně. K naplnění tohoto cíle by měl výrazněji napomoci i připravovaný crossover za milion korun, jenž má využívat výhod efektivity technologie Lucid, aby dokázal poskytnout stejný dojezd jako konkurenti, ovšem při použití menší baterie. Snížit ceny by měl Lucid i díky licencování technologií dalším výrobcům automobilů, jak už mladá firma ukázala na příkladu Aston Martinu.
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze