Když se na trh dostala značka Lucid, začala mít velké ambice stát se jedním z nejlepších výrobců elektromobilů. To se do jisté míry povedlo, a to díky modelu Air. Těžký konkurent pro Teslu Model S a nemalou část evropské produkce ale v době uvedení dorazil s dost ambiciózní cenovkou, která nebyla každému po chuti. I to se podařilo urovnat a nyní je Lucid Air o něco levnější, avšak stále to nestačí k tomu, aby se Lucid mohl pochlubit vysokými prodejními čísly. To se má v letošním roce změnit, protože do nabídky vstupuje elektrické SUV s označením Gravity. Kupci nových aut jsou totiž již několik let „posedlí“ kategorií SUV a automobilka z toho chce náležitě vyždímat co největší profit. Je to právě model Gravity, jež by mohl značce Lucid pomoci v letošním roce zdvojnásobit produkci.
Americký výrobce včera prozradil, že letos hodlá vyrobit přibližně 20 tisíc vozidel. V loňském roce jich přitom vyrobil jen 9 029, kdy šlo v podstatě pouze o model Air. A co se týká modelu Gravity, první vyrobené kusy byly doručeny do rukou některých zaměstnanců (a jejich rodinných známých) loni v prosinci. Technikou a luxusem nabité SUV se vyrábí v nové továrně Lucid Casa Grande v americké Arizoně. Vůz je poháněn 120kWh baterií, má 900V architekturu a může se pochlubit nejlepším dojezdem ve své třídě a výkonem až 828 koní. Je také jedním z prvních elektromobilů, který hned po Tesle začal továrně používat konektor North American Charging Standard (NACS).
Ale zpátky k článku, tohle číslo je jistě reálně, těch 20 tis. ks s těmi dvěma modely.