Lucid Motors vyhrál tender na dodávku pohonného ústrojí pro formuli E

Lucid Motors vyhrál tender na dodávku pohonného ústrojí pro formuli E
Fotografie: fiaformulae.com
  • Lucid Motors, bývalá Atieva, vyhrál tender na dodávku pohonné jednotky Gen3 vozů formule E
  • Nástup třetí generace vozů je naplánován od sezony 2022/23

Americká automobilka Lucid Motors, bývalá Atieva, podle zdrojů the-race.com vyhrála oficiální tender na dodávku pohonného ústrojí pro třetí generaci vozů formule E. Soutěž byla vypsána minulý rok společností Spark Racing Technologies, která týmům dodá standardizované šasi a jehož součástí je právě pohonná jednotka. Rozsah dodávky pohonného ústrojí je označován jako „the front powertrain kit.“ Finální podoba jednotky má být odhalena v nadcházejících týdnech.

Ta nicméně zahrnuje systém rekuperace energie skrze motorgenerátor (MGU), řídící jednotku (MCU), převodovku a hnací hřídel. Požadavkem ze strany vedení šampionátu je, aby celý tento balík pohonného ústrojí byl velmi lehký a co nejkompaktnější. Další podmínkou je zisk 250 kW energie z rekuperačních systémů.

Práce v první fázi příprav nové generace vozů formule E mají být dokončeny do poloviny tohoto roku. Crash testy jsou naplánovány na srpen a finální závodní vůz by každém z týmů měl být předán v srpnu 2022. Podrobnější vyjádření FIA i Lucid Motors se nepodařilo získat.

Firma Atieva byla založena v roce 2007 a původním záměrem byl vývoj baterií pro automobilový průmysl. Mezi zaměstnanci společnosti figuruje mnoho bývalých pracovníků Tesly. Nejvýraznější postavou je však Peter Rawlinson, technický guru, který byl šéfdesignérem značky Lotus mezi lety 1994 až 1998 a stál i u zrodu vozu Tesla Model S. V roce 2016 se Atieva přejmenovala na Lucid Motors a zároveň představila ambice na stavbu vlastních elektroaut. První z nich je Lucid Air.

Technické parametry Lucid Air Dream Edition Range

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 975 × 1 939 × 1 410 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon696 kW, 947 koní, točivý moment: 1 390 Nm
Baterie118 kWh (100 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 300 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od5 450 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze