Americká automobilka Lucid Motors, bývalá Atieva, podle zdrojů the-race.com vyhrála oficiální tender na dodávku pohonného ústrojí pro třetí generaci vozů formule E. Soutěž byla vypsána minulý rok společností Spark Racing Technologies, která týmům dodá standardizované šasi a jehož součástí je právě pohonná jednotka. Rozsah dodávky pohonného ústrojí je označován jako „the front powertrain kit.“ Finální podoba jednotky má být odhalena v nadcházejících týdnech.
Ta nicméně zahrnuje systém rekuperace energie skrze motorgenerátor (MGU), řídící jednotku (MCU), převodovku a hnací hřídel. Požadavkem ze strany vedení šampionátu je, aby celý tento balík pohonného ústrojí byl velmi lehký a co nejkompaktnější. Další podmínkou je zisk 250 kW energie z rekuperačních systémů.
Práce v první fázi příprav nové generace vozů formule E mají být dokončeny do poloviny tohoto roku. Crash testy jsou naplánovány na srpen a finální závodní vůz by každém z týmů měl být předán v srpnu 2022. Podrobnější vyjádření FIA i Lucid Motors se nepodařilo získat.
Firma Atieva byla založena v roce 2007 a původním záměrem byl vývoj baterií pro automobilový průmysl. Mezi zaměstnanci společnosti figuruje mnoho bývalých pracovníků Tesly. Nejvýraznější postavou je však Peter Rawlinson, technický guru, který byl šéfdesignérem značky Lotus mezi lety 1994 až 1998 a stál i u zrodu vozu Tesla Model S. V roce 2016 se Atieva přejmenovala na Lucid Motors a zároveň představila ambice na stavbu vlastních elektroaut. První z nich je Lucid Air.
Technické parametry Lucid Air Dream Edition Range
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 975 × 1 936 × 1 410 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 696 kW, 947 koní, točivý moment: 1 390 Nm |
Baterie | 118 kWh (112 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 300 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ? |
Cena od | 5 450 000 Kč |