Stejně jako každý sériový vůz, který se prodává v Evropě, prošel i elektromobil Volkswagen ID.3 testem bezpečnosti Euro NCAP. A jak si tento přelomový model od Volkswagenu, který je prvním vozem na nové platformě MEB, vedl?
Test bezpečnosti Euro NCAP v současné podobě není jen o nárazovém testu, ale zároveň se hodnotí i bezpečnostní asistenty. Celkové hodnocení se pak skládá ze čtyř kategorií. První je hodnocení bezpečnosti dospělých, kde si Volkswagen ID.3 vysloužil 87 %, druhou je hodnocení bezpečnosti dětí, ve které získal o dvě procenta více, a zároveň musí automobil chránit i chodce při střetu. Právě v tom si VW ID.3 vysloužil překvapivě nejnižší hodnocení. Překvapivě proto, že příď je zaoblená bez ostrých hran, dalo by se tedy očekávat, že chodcům nehrozí tak velké nebezpečí jako u aut, která třeba ostré hrany mají.
Poslední kategorie hodnocení již nevychází ze samotných nárazových testů, ale z bezpečnostních asistentů, které mají nárazu předejít. Jsou to tedy prvky aktivní bezpečnosti. V této kategorii Volkswagen ID.3 získal 88 %. Celkově tedy měl poměrně vyrovnané hodnocení, až na ochranu chodců a cyklistů. Přesto ale získal plný počet 5 hvězdiček. Pokud se chcete podívat na to, jak si vedl v jednotlivých nárazových zkouškách, můžete se podívat na vložené video od Euro NCAP.
Volkswagen ID.3 po stovkách KM. Jaký je? – první dojmy
Technické parametry Volkswagen ID.3 58 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 650 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 62 kWh (58 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 420 km |
Cena od | 1 194 900 Kč |