Doslova neuvěřitelné hodnoty ukázal na nabíjecí stanici elektrický Lotus Emeya. Plnohodnotný konkurent pro Porsche Taycan nejenom že nabízí podobnou dynamiku v přímce, ale současně to vypadá, že ani na nabíječce se nechce nechat zahanbit. Důkazem je nový pokus, o kterém píše autocar.uk.co. Sportovní sedan má v útrobách uloženou baterii o kapacitě 102 kWh a podle nového testu nabíjení nemá problém dosáhnout nabíjecího výkonu 402 kW. Přesně tolik se zobrazilo na 400kW nabíjecí stanici. Průměrný nabíjecí výkon se ustálil na 331 kW, což je více, než u nedávno faceliftovaného Porsche Taycan. To slibuje „jen“ 320 kW.
Lotus Emeya se tak dokázal nabít z 10 na 80 % kapacity baterie za pouhých 14 minut. Takový čas někdy stačí pouze k tomu, aby si majitel v rámci nabíjení došel na toaletu, koupil pití a provedl dokonalou očistu čelního okna. Současně se tím britský elektrický sportovní sedan zařadil na přední příčku vozidel s nejrychlejším nabíjením. Emeya však není pouze o velkých číslech na nabíjecím stojanu. Například jeho standardně dodávaný systém vzduchového odpružení snímá vozovku před sebou 1000krát za sekundu a aktivně tím reaguje na veškeré nedostatky na povrchu silnice. Výkonná limuzína Lotusu se také vyznačuje množstvím aktivních aerodynamických prvků, včetně mřížky chladiče, zadního difuzoru a zadního spoileru, který je o 100 mm širší než u modelu Eletre.
Technické parametry Lotus Emeya S
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 5 139 × 2 005 × 1 464 mm, 2 550 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 450 kW, 612 koní, točivý moment: 710 Nm |
Baterie | 102 kWh (100 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 350 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ? |
Cena od | 2 809 800 Kč |
Jezdi v lete dalnicni rychlosti neco kolem 20kWh/100km viz nedavnou turu organizovanou Porsche s 3 nebo 4 Taycany. Stuttgart - Istambul. Byli tam Carmaniac a Kyle z Out of spec.
Byli ze Stuttgartu do Belehradu cca 1200km za 12 hodin s dobijenim.