Specialista na sportovní vozy se vrhl na nabíjecí stanice. První vyrostou v Číně

Specialista na sportovní vozy se vrhl na nabíjecí stanice. První vyrostou v Číně
Fotografie: Lotus
  • Lotus se zavazuje vyvinout vlastní řešení pro nabíjení elektromobilů
  • Jeho první nabíječky vyrostou v Číně
  • V Evropě se objeví od léta příštího roku

Lotus, který se až dosud věnoval tvorbě sportovních vozidel, představil svou vizi nabíjecích stanic. Ty kromě klasických stojanů zahrnují i ultrarychlé nabíječky s výkonem 450 kW. Strach z nabíjení, to je to hlavní, co chce britský výrobce vymýtit. Nedostatečná nabíjecí infrastruktura je jednou z hlavních překážek, která často brání pořízení elektromobilu. Téměř 80 % veřejnosti uvádí, že je to právě tento problém jako primární důvod pro odmítnutí jeho koupě. Od druhého pololetí příštího roku tak mají v Evropě vyrůstat první nabíjecí stanice s typickým žluto-černým zbarvením a logem Lotus. Firma chce zákazníkům nabídnout spolehlivost a důvěru, ať už jezdí kdekoli.

nabíjecí stanice

Využít půjde například kapalinou chlazenou nabíječku All-in-One DC Charger. Ta nabízí ultrarychlé nabíjení výkonem 450 kW, což například u Lotus Eletre R může přidat 142 km dojezdu za přibližně 5 minut nabíjení. Tím pádem se jedná o jednu z nejschopnějších nabíječek pro elektromobily. Její první nasazení se očekává v Číně – pokud na ni přijede elektromobil s 800V architekturou a schopností pojmout vysoký nabíjecí výkon, potrvá jeho nabití z 10 na 80 % maximálně 20 minut. Součástí stanice bude i kapalinou chlazený „nabíjecí terminál“, který při použití s ​​kapalinou chlazenou skříní dokáže nabíjet až čtyři vozidla najednou. Jednotka má maximální proudový výstup 600 A, což zajišťuje, že je schopna uspokojit potřeby všech řidičů elektrických vozidel.

Vzhledem k tomu, že se infrastruktura nabíjecích stanic v průběhu posledních let zlepšuje (alespoň ve zbytku Evropy), Lotus chce, aby jeho zákazníci mohli co nejvíce využívat právě 450kW řešení. Zákazníci Lotusu budou moci snadno přejít na tento výkon bez dalších nákladů, jakmile poskytovatelé služeb na trhu zavedou upgrady své sítě. Mike Johnstone, obchodní ředitel Lotus Group, řekl: „Během posledních šesti let Lotus investoval do technologie a infrastruktury, aby urychlil přechod k elektrifikaci. Chceme, aby bylo vlastnictví elektrického vozidla snazší než kdy dříve, a díky našim nejnovějším nabídkám je Lotus schopen poskytnout zákazníkům jistotu přístupu ke snadnému, rychlému a efektivnímu nabíjení.“ Již v roce 2018 Lotus oznámil svou strategii Vision80 a plánuje do roku 2028 přeměnit značku z britského výrobce sportovních vozů na plně elektrickou globální značku luxusních technologií.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze