Lotus se pochlubil s konceptem Theory 1, jenž prezentuje to, jak si značka představuje plně elektrickou budoucnost firmy. Jak dodává motor1.com, dvoudveřový sportovní vůz nabídne výkon 1 000 koní, pohon všech kol a hmotnost pod 1 600 kg díky hojnému využití uhlíkových vláken v konstrukci.
Meet Lotus Theory 1 pic.twitter.com/a9LWHfsh1H
— Lotus Cars (@lotuscars) September 17, 2024
Theory 1 má představovat budoucnost designu britského výrobce sportovních a závodních vozů, jenž byl založený v Hethelu v hrabství Norfolk. Designéři se při vymýšlení exteriéru i interiéru, v němž najdete mimo jiné head-up displej nebo reproduktory integrované do hlavových opěrek, údajně nechali inspirovat legendárním modelem Esprit, jenž byl ve výrobě mezi lety 1976 a 2004.
Srdcem konceptu je akumulátor s kapacitou 70 kWh, který by měl podle Lotusu zajistit dojezd 402 km dle WLTP. Společnost také předpokládá čas zrychlení z 0 na 100 km/h pod 2,5 vteřiny a maximální rychlost 320 km/h! Auto proto nabídne 1 000 koní, což je sice téměř jen polovina oproti elektrickému supersportu Evija s výkonem 1 927 koní (více si o něm můžete přečíst v našem článku), ovšem Theory 1 má být výrazně lehčí.
Digital. Natural. Analogue.
— Lotus Cars (@lotuscars) September 16, 2024
Introducing the new Lotus Design DNA. These characteristics inform all our design decisions and together, they have crafted Lotus Theory 1.
Get ready as we introduce the future of performance vehicles.
#LotusTheory1 pic.twitter.com/LnxSCBQk8w
Nejzajímavější částí interiéru Theory 1 jsou pak „tlačítka na vyžádání“ z reaktivní textilie, jež je zobrazí, když jsou potřeba, a naopak skryje, když je nepotřebujete. Ben Payne, viceprezident pro design v Lotus Group, ke konceptu řekl: „V rámci projektu Theory 1 jsme navázali na vše, čeho Lotus ve své 76leté historii dosáhl, a posunuli jsme hranice toho, co znamená řídit výkonné vozidlo. Chceme ukázat, že není třeba dělat kompromisy – v budoucím voze budou harmonicky sladěné digitální i analogové schopnosti. Díky tomu jsme schopni přinést řidičům nejlepší zážitek z jízdy, jehož jádrem jsou syrové emoce, funkčnost a konektivita.“
Připomeňme, že nedávno Lotus oznámil finanční výsledky za druhé čtvrtletí roku 2024 a pro britského výrobce sportovních a závodních vozů, to nebyl příliš pozitivní pohled. V druhém čtvrtletí letošního roku totiž firma sice zažila meziročně velký nárůst dodávek, ovšem čistá ztráta společnosti se zvýšila na 202 milionů dolarů (cca 4,56 miliardy korun). Uvidíme tedy, jak se na budoucích výsledcích podepíše koncept Theory 1. Už nyní však můžeme minimálně konstatovat, že si zaslouží pozornost.