Přesně rok po elektrické Toyotě Proace Electric se představuje i menší dodávka Toyota Proace City Electric. I ona pochází ze spolupráce s koncernem Stellantis a dostane další tři odznakové verze se značkami Citroën, Peugeot a Opel. Nicméně Toyota přichází první.
Elektrifikovaná verze známé dodávky se spalovacím motorem nabízí v rámci maximální unifikace většinu vlastností i prvků shodných. Stejně jako ona tak nabídne dvě celkové délky 4,4 (L1) a 4,75 m (L2) s různými rozvory a výběr mezi plechovým furgonem a kompaktním MPV Proace City Verso Electric pro pět až sedm osob, přičemž sedmimístná může být i kratší varianta. Furgon může být vybaven dvěma samostatnými sedadly, nebo řidičovým sedadlem a dvojlavicí. Vznikne i pětimístná prosklená pracovní verze Crew cab. Proace Electric dokonce zvládne táhnout i vlek, a to až do hmotnosti 750 kg. Užitečná hmotnost činí podle verze až 800 kg (L1) případně 750 kg (L2). Ložný objem může dosáhnout až 4,4 m3 díky sysému Smart Cargo, s nímž je možné u furgonu využít i prostor spolujezdcovy sedačky po jejím sklopení.
Elektrická výzbroj samozřejmě odpovídá unifikovanému agregátu koncernu Stellantis. I tady nacházíme elektromotor 100 kW (136 k) a 260 Nm s integrovaným DC/DC měničem a reduktorem plus 50kWh li-ion baterii v podlaze, sestavenou z 216 článků v 18 modulech a chlazenou separátním glykolovým okruhem s možností elektrické temperace. Díky ní dosahuje rozsah operačních teplot hodnot -40 až 55 °C. Baterii je možné dobíjet standardní jednofázovou (7 kW) nebo příplatkovou třífázovou (11 kW) nabíječkou, případně stejnosměrným proudem až 100 kW. Ten naplní baterii na 80 % SoC za 30 minut. Dojezd podle WLTP kolísá podle verze od 260 do 280 km, nejvyšší rychlost je kvůli omezení nadměrného vybíjení ohrazena hodnotou 135 km/h. Zrychlení z klidu na 100 km/h podle verze trvá od 11,2 do 11,7 s, pružná akcelerace z 80 na 120 km/h zabere 8,9 až 9,4 s. Součástí ovládacích prvků je i tlačítko „B“ pro zvýšení rekuperace a volič jízdních režimů Power, Normal a Eco. Zatímco první poloha dává k dispozici plný výkon motoru, druhá jej omezuje na 80 kW/210 Nm a třetí, mj. doporučená pro převoz těžkých nákladů, na 60 kW/180 Nm.
Výbava přesně kopíruje spalovací Proace City. Užitková verze začíná s esenciálně vybavenou linií Base, lépe vystrojený Comfort přidává posuvné boční dveře, větší 16" kola a systém Smart Cargo. Obytné Proace City Verso Electric pak nabízí čtyři linie Combi, Shuttle, Family a Family+, přičemž ty nejvyšší nabízejí velmi ambiciózní úroveň výbavy včetně 17" litých kol, barevného head-up displeje či navigace. Ve výbavě nechybějí ani základní dálkové telemetrické a komfortní funkce přes aplikaci (dálkové ovládání topení/klimatizace a nabíjení). Nadstandardní je bezpečnostní výzbroj. V ní nechybí, kromě obvyklého seznamu moderních asistentů, ani panoramatická kamera a nastavitelné ESP s rozšířenými funkcemi (Advanced Grip Control + Hill Ascent/Descent Control).
Model, mířící do velmi perspektivního segmentu, pomůže Toyotě přiblížit se uhlíkové neutralitě i bez vlastního vývoje (jedná se kompletně o technologii Stellantis). Tržní debut se v Evropě odehraje dvoufázově. První vlna, do níž patří Francie, Norsko, Švýcarsko a Velká Británie, se s vozem seznámí už ve čtvrtém letošním kvartálu, zbytek evropy (včetně Česka) si bude muset počkat na rok 2022. Ceny zatím zveřejněny nebyly.