Automobilka Lexus pracuje kvůli své limuzíně LS na silnějším hybridním pohonu založeném na motoru V6 se dvěma turbodmychadly. Firma zvažuje i rozšíření nabídky pohonných jednotek o plug-in hybridní, elektrický a vodíkový pohon. Australskému portálu GoAuto to prozradil šéf inženýrů Lexusu LS.
Toshio Asahi, hlavní inženýr Lexusu LS, sdělil magazínu GoAuto, že mezi pohonnými jednotkami, o nichž se uvažuje pro nyní již pátou generaci LS, jsou kromě plug-in hybridního i čistě elektrický a vodíkový pohon.
Asahi také řekl, že inženýři Lexusu pracují na ještě silnější hybridní jednotce. Podle britského časopisu Car Magazine má používat šestiválcový vidlicový motor se dvěma turbodmychadly.
GoAuto připomíná, že výrobu automobilu na vodíkové palivové články avizovali zástupci Lexusu již během premiéry koncepčního modelu LF-FC na tokijském autosalonu v roce 2015, kdy prohlásili, že k tomu dojde „rychleji, než by se dalo očekávat”. Japonský koncern také plánuje „vodíkovou ofenzívu” na Olympijských hrách v Tokiu v roce 2020, kde vystupuje jako oficiální partner her.
V současné době je Lexus LS 500 vybaven 3,5litrovým benzínovým motorem V6, jehož výkon 421 koní a točivý moment 600 Nm přenáší desetirychlostní automatická převodovka na zadní kola.
Hybridní verze Lexus LS 500h má novou jednotku Multi Stage Hybrid System s 3,5litrovým motorem V6, jenž spolupracuje s elektromotorem. Celkový výkon této soustavy činí 354 koní, což vozu zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.
Technické parametry Lexus LS 500h (2017)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 5 235 × 1 900 × 1 450 mm, 2 760 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 354 koní |
Baterie | ? |
Nabíjení | |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 2 900 000 Kč |
Zdroj: tisková zpráva