Tento týden se nám v celé své kráse poprvé ukázalo úplně nové Audi A8 s masáží nohou a dalšími nesmysly, které nutně potřebujeme. Automobilový svět luxusních limuzín se však neomezuje pouze na pivo a bratwürst – co nabídnout má i země sushi a origami. Lexus miluje moderní technologie a jeho kompletně přepracovaná vlajková loď LS si nyní klade za cíl zcela zamezit smrtelným dopravním nehodám.
Stavebním kamenem je „Lexus Safety System +“ založený na koncepci integrovaného řízení bezpečnosti. Ta staví na integraci jednotlivých bezpečnostních technologií a systémů vozidla do jednoho celku, který zajišťuje dokonalejší podporu řidičům za všech provozních situací. Zdokonalen byl např. přednárazový bezpečnostní systém, systém varování při opuštění jízdního pruhu nebo adaptivní tempomat. Velkou „frajeřinou“ je aktivní asistent řízení, který jako první na světě aktivně pomáhá zamezit nehodám úhybným manévrem. Dále je zde systém sledování provozu v příčném směru před vozidlem, jehož smyslem je varovat řidiče před nebezpečím čelního střetu na křižovatkách.
Veškerou práci systémů můžete sledovat na unikátním head-up displeji, který je mimochodem ze všech sériových vozů největší na světě. V noci pak můžete vyzkoušet speciální LED světla, která umí kontrolovat několik objektů najednou. Zároveň mohou vystínit dvě okolní auta a například osvětlit chodce.
Jak moc se podaří cíle automobilky splnit, to nevíme, jsme však rádi, že se nemusíme spoléhat pouze na německou trojku. Jen škoda, že firmy jako Lexus nebo Genesis v našich krajích zrovna netáhnou. Lexus nabízí také velmi působivý pohon spojující 3,5litrový atmosférický šestiválec s dvěma elektromotory. Výkon hybridní soustavy činí 348 koní, spotřeba nebude vyšší než u dieselu a životnost se dá u důkladně prověřené atmosféry předpokládat za věčnou.
Zdroj: newsroom.lexus.eu