Lexus ES dorazí i na náš trh. Verze 300h má velmi zajímavou pohonnou jednotku

Lexus ES dorazí i na náš trh. Verze 300h má velmi zajímavou pohonnou jednotku
  • Rozměrově vůz narostl ve všech rozměrech
  • Hybridní pohon kombinuje elektromotor a atmosférický benzinový čtyřválec
  • Navzdory downsizingovému trendu má motor objem 2,5 litru

V kategorii sedanů střední třídy bojovalo již šest generací Lexusu ES. Nová sedmá generace si dala za cíl přidat trošku sportovního koření jak vzhledově, tak jízdně. Sedmá generace bude vůbec prvním modelem, který se objeví na trzích západní Evropy. Samozřejmě má za cíl jít ve šlépějích vlajkového sedanu LS a kupé LC. Posadil se na zbrusu novou podvozkovou platformu GA-K (akronym pro Global Architecture – K). Vůz přijde na trh s novou hybridní jednotkou s autonomním dobíjením.

Nové ES je oproti předchůdci delší o 65 mm, nižší o 5 mm a širší o 45 mm. Největší roli bude hrát delší rozvor o 50 mm, což bylo možné díky posunutí kol o něco více do rohů karoserie. Uvnitř se samozřejmě hrálo na bezpečnost, čemuž by měl pomoci nový centrální displej, přístrojový panel a projekční displej, který je vždy co nejblíže zornému poli řidiče. Hlavní displej disponuje velikostí 12,3", navíc komunikuje s druhou generací rozhraní „Remote Touch“ s ovládáním pomocí touchpadu. Snad bude dotyková plocha fungovat lépe než v aktuálních modelech, kde je často trnem v patě stávajících zákazníků.

Nejspíš vás také bude zajímat, co se v modelu ES odehrává pod kapotou. Zkušený „lexusák“ pozná, že verze 300h spoléhá na hybridní technologii. Jde o nový hybridní pohon čtvrté generace s autonomním dobíjením. Součástí systému pohonu je ultrahospodárný benzínový čtyřválec o objemu 2,5 litru s úsporným Atkinsonovým cyklem v kombinaci s lehčím a kompaktnějším elektromotorem o vyšší výkonové hustotě. Celkový systémový výkon činí 218 koní a kombinovaná spotřeba paliva začíná na 4,7 l / 100 km.

Bezpečnost zaručuje také celá armáda bezpečnostních prvků. Zajímavostí je systém rozpoznávání cyklistů za denního světla v rámci předkolizního bezpečnostního systému PCS. Ten doposud nabízel pouze detekci vozidel přijíždějících v protisměru a chodců. Další novinkou je dvoustupňový systém adaptivních dálkových světel (AHS). Ten namísto řidiče sám zajišťuje automatické zapínání a vypínání dálkových světel, ale hlavně díky matici 24 samostatných LED diod dokáže upravovat světelné paprsky tak, aby zajistil co nejlepší osvětlení vozovky a současně zamezil oslňování protijedoucích řidičů.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze