Po šesti úspěšných generacích v kategorii sedanů střední třídy se představuje sedmá generace modelu Lexus ES. A vůbec poprvé se bude prodávat i ve státech západní Evropy. Nová generace ES je postavena na nové podvozkové platformě GA-K (Global Architecture K). Model je oproti předchůdci delší (+65 mm), nižší (-5 mm) a širší (+45 mm). Díky delšímu rozvoru (+50 mm) bylo možné posunout kola o něco více do rohů karoserie a současně zvětšit rozchod kol na obou nápravách (+10 mm vpředu, resp. +37 mm vzadu). Typická maska chladiče, ostře řezané (nejen) LED světlomety, ale i designové křivky – to je nový Lexus ES. Minimálně z fotografií se nám líbí a jistě půjde o příjemné zpestření trhu.
V interiéru bude k dispozici multimediální displej o velikosti 12,3 palců se druhou generací rozhraní Remote Touch. Designový směr interiéru se nese v podobném duchu jako LS 500 nebo LC 500, a to jak v hybridních, tak nehybridních variantách. Těšit se tedy můžete na pěkně zpracovaný displej před volantem i head-up displej.
Podle slov hlavního konstruktéra Jasuhira Sakakibary byl tento ES navržen s cílem zajistit podstatně vyšší úroveň jízdních schopností než kterýkoli z jeho předchůdců: „Věděli jsme, že tento ES musí být agilní a snadno ovladatelný, a to bez ohledu na typ vozovky. Toho bylo možné dosáhnout pouze s pevnými základy.“ U F SPORT bude i zadní spoiler a 19palcová kola, zatímco standardní verze stojí na 17, potažmo 18palcových kolech.
S cílem nabídnout pro nové provedení F SPORT zcela odlišné prostředí v kabině byl vyvinut nový typ kovových dekorů, které v žádném modelu Lexus dosud nebyly použity. Dekory „Hadori“ inspirované uměním japonských výrobců tradičních mečů zaujmou měnícími se vzory vlnek, které evokují trojrozměrný vzhled měnící se podle úhlu pohledu.
Lexus neopomenul ani bezpečnostní stránku. V nabídce je paket Lexus Safety System+. Ten zvládá rozpoznávat cyklistu za denního světla, pohlídá vám vyjetí mimo váš jízdní pruh a zajistí nouzové brzdění. Novinkou jsou adaptivní dálková světa. Ty řidič už nemusí zapínat a vypínat. Auto se o vše postará samo. Máte-li „mlsné ucho“, tak vás jistě potěší repro soustava Mark Levinson se 17 reproduktory.
Pro západní trhy je určený model ES 300h, tedy hybridní varianta. Celkový systémový výkon benzinového 2,5litrového čtyřválce a elektromotoru činí 218 koní. Kombinovaná spotřeba paliva je 4,7 litrů na sto kilometrů. K dispozici bude na konci letošního roku.
Zdroj: tisková zpráva