Lexus uvádí na evropský trh virtuální zrcátka. Prozatím pro model ES

Lexus uvádí na evropský trh virtuální zrcátka. Prozatím pro model ES
2
  • Na předních sloupcích jsou zabudovány dva 5" barevné displeje
  • Virtuální zrcátka můžete mít také například na Audi e-tron

Kdybych pár let zpět mluvil o virtuálních zrcátkách, možná byste si vzpomněli na nějaký koncept nebo například Volkswagen XL1. Doba jde však dopředu a dnes můžete mít zcela legálně virtuální zrcátka například na Audi e-tron a nově také na Lexusu ES.

Systém původně uvedený v roce 2018 v Japonsku (poprvé na světě v rámci sériově vyráběných vozidel) nahrazuje klasická vnější zpětná zrcátka kompaktními kamerami s vysokým rozlišením v exteriéru vozidla, propojenými s displeji v kabině. Ty zajišťují vylepšené zobrazování oblasti za vozidlem a bezprostředně podél něj za všech jízdních podmínek, kdy omezují nebo zcela eliminují slepý úhel výhledu řidiče a automaticky se přizpůsobují tak, aby zprostředkovaly rozšířené zobrazení v situacích, kdy vozidlo zatáčí nebo couvá.

Na předním sloupku jsou zabudovány dva 5" barevné displeje, přibližně ve stejné výšce jako vnější zpětná zrcátka, aby je řidič intuitivně našel v obvyklém úhlu pohledu. To znamená, že řidič nemusí nijak výrazně měnit své zvyklosti při běžném kontrolování zpětných zrcátek.

Kamerové jednotky jsou vybaveny vestavěným vyhříváním, které zamezuje zamrzání nebo zamlžování, navíc jsou umístěny tak, aby obraz neblokovaly dešťové kapky nebo sníh. V případě potřeby může řidič zapnout funkci odmlžování tlačítkem na přístrojové desce, aby měl dokonalý výhled za všech situací. Systém je dále vybaven luminiscenčním detektorem, který automaticky potlačuje oslňování od světlometů vzadu jedoucích vozidel při jízdě v noci, což přispívá k mnohem čistšímu výhledu směrem vzad.

Automatické rozšiřování zobrazení

Když řidič použije ukazatel směru nebo zařadí zpátečku, digitální zpětná zrcátka se automaticky přepnou na rozšířené zobrazování oblasti podél vozidla a za ním, čímž eliminují slepý úhel výhledu v zájmu bezpečnějšího manévrování. Na změnu způsobu zobrazení upozorňuje řidiče ikonka v rohu displeje. Když řidič dokončí změnu směru, přejíždění z pruhu do pruhu nebo parkování, systém se automaticky přepíná na standardní nastavení. Řidič též může přepnout na rozšířené zobrazení ručně, resp. tuto funkci vypnout.

Lexus ES 300h

Technické parametry Lexus ES (2018) 300h

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 975 × 1 865 × 1 445 mm, 1 680 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon218 (178 + 120) koní
Baterie?
Spotřeba?
Infotainment12,3" nedotykový displej
Cena1 300 000 Kč
Diskuze ke článku
Pepek
Prvni!
P.
Osobně jsem byl zprvu vůči těmto "zrcátkám" skeptický, ale když jsem viděl všemožné testy a hlavně funkcionalitu naživo, tak je to jednoznačně skvělá věc. Při nepříznivých podmínkách, za silného deště a sněhu, kde v normálních zrcátkách nejde prakticky nic vidět, je zde krásný obraz s až překvapující kvalitou. Noční režim taky super. Ještě to dořešit, aby z auta netrčely držáky kamer, a bude to top.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze