Hybridní auto jako dálniční expres aneb jaká je skutečná spotřeba?
test

Hybridní auto jako dálniční expres aneb jaká je skutečná spotřeba?

1

Pro náš dálniční test jsme si vybrali Lexus ES 300h. Zajímalo nás přitom, kolik si tento sedan, který má na délku téměř pět metrů, vezme litrů benzinu z nádrže, a to především na dálnicích a rychlostních komunikacích.

Lexus je známý díky svým hybridním modelům. Pro ty, kteří neznají přesné rozdíly mezi mild-hybridem, hybridem a plug-in hybridem, máme krátké vysvětlení. Mild-hybrid využívá baterii o opravdu malé kapacitě a nemusíte se o ni starat. Hybridní auta mají baterii větší, ale standardně jde o kapacitu okolo 1 kWh. Těž nemusíte nabíjet. Naopak plug-in hybridní vozy mají baterii o kapacitě i několik desítek kWh a pokud ji chcete mít plně nabitou, musíte nabíjet ze zásuvky.

Po téměř 800 najetých kilometrech se spotřeba zastavila na 5,7 litrech...

Každé řešení má své výhody a nevýhody, ale i příznivce a odpůrce. Lexus sází na hybridní pohon, který dává smysl ve městě, kde tlačí spotřebu dolů. Jenže na dálnici či rychlostní komunikaci tomu už tak být nemusí. A právě to nás zajímalo. Vzali jsme tedy Lexus ES 300h a vyrazili jsme s ním na trasu Praha – Svitavy a zpět do Prahy. Do toho bylo i pár kilometrů po městě, které najedete po cestě na nákup, pro děti a tak podobně. Zajímalo nás, jaký bude výsledek.

Upřímně musím říci, že jsem byl velmi příjemně překvapený. Po téměř 800 najetých kilometrech se spotřeba zastavila na 5,7 litrech, což je na téměř pět metrů dlouhé auto, která atakuje hmotnost 1,7 tuny, více než solidní výsledek. Pro lepší představu ještě přidáváme mapu našich cest. A abych nezapomněl, kombinovaná papírová spotřeba je 4,7 litru benzinu na 100 km, které se s trochou snahy dá ještě více přiblížit.

Lexus ES přitom pohání 2,5litrový benzinový čtyřválec, který v kombinaci s elektromotorem nabízí výkon 218 koní. Hmotnost atakující 1,7 tuny není nejmenší. A to nemluvím o tom, že některé cesty absolvovalo ve voze více lidí a v kufru byla zavazadla. Celkově se tedy dá mluvit o dalších 250 kilogramech navíc. Už když jsme měli Lexus ES 300h v redakci poprvé, spotřeba nás opravdu zaujala, proto tento test.

Upřímně, Lexus ES 300h není žádná raketa, ale spíše příjemná společnost na dálniční cesty. Testovaná verze stála na pneumatikách o rozměrech 235/40 R19 a součástí konfigurace byl i sportovní podvozek, který k tomuto autu prostě nesedí a mnohem raději bych volil komfortnější. Ano, design je naladěný na sportovní notu, ale tím veškeré sportovní ambice končí. A to vůbec není špatně, jen to celé musíte pochopit. Právě komfort, klid a pohoda je to, čím by si vás měl Lexus ES 300h získat. Pak je zde skvělá spotřeba, atmosférický motor a filozofie, kterou budete někde jinde hledat marně. A to už dohromady může být koktejl, který chcete minimálně ochutnat, pokud zrovna stojíte před rozhodnutím, jaké auto bude parkovat ve vaší garáži.

Lexus ES 300h

Technické parametry Lexus ES (2018) 300h

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 975 × 1 865 × 1 445 mm, 1 680 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon218 (178 + 120) koní
Baterie?
Spotřeba?
Infotainment12,3" nedotykový displej
Cena1 300 000 Kč
Diskuze ke článku
Martin
Včera jsem jel Mnichov Praha a zpět. 740km, jel jsem 160 a spotřeba 8.2. Bmw 540i, šestiválec, 360koní.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze