Levná Tesla opravdu přijde příští rok. Pokud to nebude jindy

7
Levná Tesla opravdu přijde příští rok. Pokud to nebude jindy
Fotografie: Tesla
  • O přípravě levné Tesly s kódovým jménem Redwood víme od začátku letošního roku
  • Jde o projekt, který Musk nejdříve slíbil, pak odvolal, a pak znovu slíbil, ještě jednou odvolal a nyní opět slibuje
  • Vyrábět by se měl v Gigafactory Berlin a mělo by jít o kompaktní crossover

Tesla ani nadále nekomunikuje s novináři, takže jediným kanálem, kde se lze oficiálně něco důležitého dozvědět, jsou dopisy akcionářům a tzv. Earning Calls, tedy konferenční hovory vedení automobilky s investory. A v tom nejnovějším podle Cleantechnica zaznělo, že „plány na uvedení nových modelů, včetně cenově dostupnějších, jsou na dobré cestě k zahájení výroby v první polovině roku 2025“. Tento další z dlouhé řady jinotajů s největší pravděpodobností znamená, kromě jiného, příchod nové, levnější modelové řady, údajně označované Redwood. Má jít o crossover nižší střední třídy a vzniknout má z mixu dílů současných i budoucích modelů. Tedy slovy teslovských kryptologů bude „využívat aspekty nové platformy i stávajících platforem“. Nových dílů ovšem zřejmě tolik nebude, protože novinku prý bude možné vyrábět na stejných linkách, jako stávající Tesly.

V dalších odstavcích se dozvídáme, že tento postup povede k menším úsporám, než se původně očekávalo. Takže původně ohlášená cena 25 000 USD (584 000 Kč), o které v nové zprávě už není ani slovo, byla zřejmě podobně reálná, jako oněch 39 900 dolarů, co měl podle Muskových slibů stát v době premiéry Cybertruck. Nebo možná Musk nelhal, když předloni ohlásil smetení projektu levné Tesly ze stolu, a při následném ohlášení, že přeci jen bude, už šlo o jiné auto, místo zcela nové techniky narychlo sestavené ze stávajících komponentů. Ovšem slovy Tesly je to výhoda, protože jí to umožní obezřetněji zvyšovat výrobní objemy z hlediska kapitálových výdajů v nejistých dobách.

Bez zajímavosti není ani douška, že nový model pomůže plně vytížit stávající výrobní linky. A tedy nepřímé přiznání, že plánované roční růsty produkce o 50 % se jaksi nekonají a kromě extrémně úspěšného Modelu Y se ostatní Tesly neprodávají tak, jak Musk původně hlásal. A koneckonců, ani samotný Model Y neroste tak rychle, jak původně měl. Nová práce pro Gigafactory Berlin se tedy bude zřejmě více než hodit.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Pane Čermáku, já jsem se od srdce zasmál, musím Vám za to poděkovat. Normálně jsem se smál až nahlas. Tohle nemá chybu.


"Jde o projekt, který Musk nejdříve slíbil, pak odvolal, a pak znovu slíbil, ještě jednou odvolal a nyní opět slibuje "

Děkuji. :-)
Zdenek Pokorný
Zdenek Pokorný
Naposledy upraveno: 24. 10. 2024 21:45
Jako správný manažer klade nereálné cíle na podřízené a následně se s inženýry sejde na půl cesty a výsledkem je produkt který svoji konkurenci zašlapává do země a to platí o Tesle tak i Space X. Je to 10 let co se šéf ESA vysmíval Space X že jsou to jen sny a dnes již 100 startů falkonu a to není ještě konec roku a 0 raket Vega. CT proč by prodávala Tesla CT za 40 000$ když prodala přez 18 tis CT za více než 100 000$ za kus? Dáva to někomu ekonomický smysl? Rok je krátká doba je třeba myslet v dekádách. A když jsme u toho co předvedl VW od roku 2020 kdy spustil výrobu ID3? Co nic neslyším?
Dini Dini
Dini Dini
Kompaktní crossover smaže prodeje Modelu 3 a polovinu prodejů Y... Model 3LR za cenu 700tis bez daně by možná situaci změnil
Tomas Prochazka
Tomas Prochazka
Ladiku, tak si zas umyl prdel Tesle

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze