Již několik let je v nabídce druhá generace Land Roveru Defender. K dispozici jsou tři karosářské délky (90, 110 a 130) a do budoucna se očekávalo, že přijde jeho plně elektrická verze. Jenže to se nejspíše změní, protože nyní byl na silnicích zachycen o něco menší a podstatně maskovaný exemplář. Ten svým designem opět připomíná Defender, jenže velikostně vypadá, jako by někdo velkého „Defa“ vypral v pračce na 90 °C. Ve skutečnosti se jedná o alternativu, která by klidně mohla nést zkratku „80“. Výrobce testuje tuto variantu hlavně proto, že dorazí na platformě EMA, jež je spojena hlavně s elektrickým pohonem. Land Rover ale pracuje na tom, aby tato platforma šla využít taktéž ve spojení s hybridním ústrojím. Zájem o hybridní SUV totiž narůstá a ne každý zájemce by v této kategorii vozidel uvítal výhradně elektřinu. O něco menší Defender nejspíše ponese označení Sport a dorazit by měl v roce 2027.
Deze Land Rover Defender ‘Sport’ hebben we sinds april niet meer gezien, maar zien we nu beter dan ooit. https://t.co/QyDsZhaVmV pic.twitter.com/ZQXXqu84ZO
— AutoWeek (@AutoWeek) September 26, 2025
Co se týče ostatních modelů značky, již příští rok je naplánován příchod velkého Range Roveru EV. Ten jako první zástupce elektrifikované rodiny přijde s v 800V architekturou a baterií s kapacitou přes 100 kWh. Tím chce značka reagovat na rostoucí trend luxusních velkých SUV, jenž využívají elektřinu jako primární zdroj pohonu. Kromě velkého Range Roveru dorazí taktéž elektrický Velar a hlavně pak Evoque, což je stylovka, která se neztratí jak ve městě, tak i v náročném terénu. Aby se vše povedlo dle plánu, musí koncern JLR vyřešit aktuální problémy s hackery, kteří automobilce před pár týdny způsobily nemalé problémy a hlavně pak finanční škody. Teprve poté lze počítat s bohatým přílivem novinek, které mají navýšit popularitu a zisky značky.
