První technické podrobnosti elektrického Range Roveru jsou konečně tady

První technické podrobnosti elektrického Range Roveru jsou konečně tady
Fotografie: Land Rover
  • Výkon elektrické verze činí 450 kW
  • Počítat můžeme s 800V architekturou a platformou MLA Flex
  • Baterie nabídne kapacitu 117 kW

Fanoušci značky Land Rover se konečně dočkali. Dlouho připravovaný elektrický počin v podobě velkého Range Roveru Electric odhalil první technické podrobnosti a jak se zdá, konkurence bude díky britské novince nelehké spaní. Plně elektrická verze dostane dva elektromotory s permanentními magnety, které si Land Rover sám navrhl a vyrobil. Kombinovaný výkon se vyšplhá na 410 kW a využívat půjde okamžitě dostupný točivý moment 850 Nm. Není se čemu divit, že i přes velké rozměry a nemalu váhu bude Range Rover Electric schopen zrychlit z 0 na 100 km/ okolo 4,5 sekundy. O přísun energie na obě nápravy se postará 117kWh baterie, jež bude složena z 344 prizmatických článků.

Ty byly sestaveny přímo (tj. bez modulových krabic) do bateriové sady pomocí přístupu „cell-to-pack“, a to ve dvou vrstvách na sobě. Vzhledem k tomu, že 344 článků zapojených do série by vedlo k příliš vysokému napětí i pro 800voltový systém, obě vrstvy článků jsou vzájemně propojeny paralelně. Nabíjení vozu půjde uskutečnit výkonem až 350 kW, což je jedna z nejvyšších hodnot v rámci segmentu velkých elektrických SUV. Pro usnadnění nabíjení dostane elektrický Range Rover nabíjecí porty na obou stranách karoserie a co se týče dovedností v terénu, údajně není potřeba mít strach. Elektrická verze zvládne naprosto totožné podmínky a zátěž, jako její spalovací varianta. Specialitou ale má být dvoukomorové vzduchové odpružení se speciálním naladěním tlumičů. Po stránce nabídky se v prodeji objeví krátká i prodloužená varianta, přičemž ceny mají startovat někde kolem 244 tisíc eur (v přepočtu cca 6 milionů Kč).

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze