Range Rover Evoque P270e S (2025)
test

Range Rover Evoque P270e S (2025)

Konkurenci dokáže nechat v prachu

Nejmenší Range Rover prošel další malou modernizací. Ta se projevila hlavně v kabině, kde je nyní minimum tlačítek. Novinkou je ale taktéž plug-in hybridní verze P270e, která je nástupcem původně nabízeného provedení P300e. Co vše se změnilo a v čem všem je aktuální vydání modelu Evoque lepší?

Svět prémiových SUV a offroadů se v roce 2020 rozrostl o plug-in hybridní Evoque. Ten tehdy přišel s označením P300e a ačkoliv tato číslovka označovala počet koní pod kapotou, málokdo by si tipnul, že se o pohon staral tříválcový benzinový motor společně s malým elektromotorem. Nyní tu máme omlazenou verzi pro rok 2025, jež nabízí nové označení P270e. To jasně naznačuje, že došlo k mírnému poklesu výkonu, a to navzdory využití stejného spalovacího motoru. K motorizaci se ale ještě dostaneme. Každopádně, když jsem poprvé spatřil testovací kousek, hned jsem věděl, že něco takového bych chtěl ve své garáži. Design Range Roveru Evoque stárne jen velmi pomalu a kdo by chtěl najít nějaké drobné změny, musí se blíže podívat hlavně na masku. Ta má pro rok 2025 lehce odlišný „výplet“. Hodně mě pak překvapily hlavní LED světlomety, jež mají i v základním stupni poměrně dobrý výkon a světelný kužel je dostatečně široký.

Technické parametry Land Rover Range Rover Evoque P270e

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 371 × 1 895 × 1 649 mm, 2 157 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon198 kW, 270 koní, točivý moment: 540 Nm
Baterie14,9 kWh (11,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 32 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 580 819 Kč

Na dnešní dobu už ale není moc k vidění manuální nastavování sklonu, které lze provádět skrze „utopený“ výsuvný ovladač nalevo pod volantem. Během nočních cest mi ale výrazně chybělo stínování protijedoucích vozidel v dálkovém režimu, takže bych rozhodně doporučil připlatit za výkonnější techniku Matrix LED. Range Rover Evoque pak nabízí i možnost mít přední LED mlhovky, které dobře osvítí hlavně okraje vozovky. A zatímco zvenčí je změn naprosté minimum, po usednutí do kvalitně zpracované kabiny bylo hned znát, že tady se hodně „uklízelo“. Přístrojová deska je nyní mnohem čistší a jednodušší. Za mě je však velká škoda, že pod středovou obrazovkou zmizela dost zajímavá multifunkční tlačítka pro ovládání klimatizace a tepelného komfortu sedadel. Společně s novým palubním systémem je nyní posádka vpředu nucena pátrat v palubním menu po jednotlivých ikonách.

Na druhou stranu, vůz dostal mnohem hladší linie a hlavně uzavírací odkládací prostor, ve kterém se nachází bezdrátová nabíječka pro mobilní telefony. Kompletně celé ovládání klimatu se přesunulo do dominantního 11,4" dotykového displeje, ale z mého úhlu pohledu je to dost komplikované řešení. Ve vozidle totiž bylo navzdory základní výbavě „S“ poměrně dost komfortních funkcí a hledat jednotlivá nastavení během jízdy je za mě hodně nepraktické. Nevím sice, jak by to šlo vyřešit jinak, ale velké kruhové ovladače, za které šlo u předešlého provedení zatáhnout (nebo je stisknout), jsou bezkonkurenční. Cením naopak možnost velmi rychlé deaktivace bezpečnostních systémů skrze speciální tlačítko na velkém koženém volantu. Stačí třikrát kliknout a vůz nechá v činnosti jen nejnutnější systémy, jako je třeba funkce pro zabránění nárazu do náhlé překážky.

Vůz sice není úplně ideální pro převoz pětice vzrostlých dospělých, ale na druhou stranu, jako druhé auto do rodiny poslouží velmi dobře. V kufru je několik záchytných ok pro ukotvení nákladu, 12V zásuvka a nechybí ani dva robustní háčky ve stěnách. Objemem se přitom bavíme o 472 litrech. Verze P270e je mírně podladěnou variantou dříve prodávané P300e. Ačkoliv jsme v roce 2025, kvůli splnění přísnějších emisních norem je testovaná verze nejen slabší, ale citelně horší také po dynamické stránce. Důkazem je čas zrychlení z 0 na 100 km/h v čase 7,2 s, což je o 0,8 s horší čas v porovnání s P300e. Dokonce i maximální nejvyšší rychlost činí jen 190 km/h, ale ruku na srdce, Evoque nikdy nebyl a nebude dálničním stíhačem, takže tento údaj bych moc neřešil.

Výrobce opět vsadil na kombinaci tříválcové pohonné jednotky s elektromotorem a baterií o kapacitě 14,9 kWh (netto 11,5 kWh). Při pravidelném nabíjení skrze AC (až 11 kW) nebo DC přípojku (až 32 kW) lze v čistě elektrickém režimu zcela reálně ujet přibližně 60 km. Časté připojování k nabíjecí stanici současně dokáže snížit průměrnou spotřebu na 3 l na 100 km, což je hodnota, které jsem dosáhl na konci testu po ujetí 970 km. Cenné plus přidávám za dostatečně velkou palivovou nádrž, kam se vejde 57 litrů benzinu. I když se tedy cestou baterie úplně vybije a nebude čas ji opět doplnit, čistě na benzin dokáže Range Rover Evoque P270e ujet klidně 600 km.

A jelikož ještě dnes není ve světě prémiových plug-in hybridů standardem DC nabíjení, sbírá Evoque P270e další body. A to nemluvím o tom, že je malé luxusní SUV hodně schopné v drsném terénu. Pomáhá mu v něm nejen vyšší světlá výška, ale i 20" disky kol a několik terénních režimů. Ty umí velké divy a ačkoliv pro Evoque nelze mít vzduchový podvozek, zapadnutí se bát určitě nemusíte. Auto je tak schopné, že to bude dříve řidič, který se vzdá a raději nebude pokračovat v cestě. Jedno negativum se pak týká velmi pěkného dekoru kolem voliče automatu. Testovaný kus zde měl rámeček imitující hliník, který je ale hodně náchylný na poškrábání. Vrstva laku na něm je totiž nečekaně tenká a stačí, aby řidič nosil na pravé ruce prsten či náramek, a dílo zkázy může být velmi rychle dokonáno.

V ostatních směrech je ale Evoque P270e velmi schopné a hlavně dobře vybavené luxusní přibližovadlo. S bronzovým lakem karoserie a černými litými koly to testovanému kusu náramně slušelo a ani černá kabina nevypadala úplně fádně. Škoda jen, že nástupce verze P300e je slabší a nenabídne takový zátah ve vyšších otáčkách. Vůz na snímcích vychází v základu na 1,4 milionu korun, ale kdo by chtěl hodně dobře vybavený exemplář, bude muset připlatit dalších 450 tisíc Kč.

Foto: fDrive.cz

land-rover-range-rover-evoque
Klady
  • ve zlatém laku mu to náramně sluší
  • i základní výbava „S“ je dostatečně bohatá
  • dojezd na elektrický režim
  • možnost DC nabíjení
Zápory
  • obložení kolem voliče automatu se snadno poškrábe
  • verze P270e je v porovnání s předchůdcem citelně slabší
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze