Jak už jsme avizovali v předešlém článku, na konferenci Elektromobilita 2018 bylo hlavním tématem, jakým směrem se bude elektromobilita ubírat v nadcházejících letech. Společně s tím padlo spousta zajímavých čísel a prognostik, dále se představovaly nejlepší současné technologie, jak hardwarové, tak softwarové, a probírala se problematika ohledně jejich zavedení. Řešil se také současný stav emisí CO2 a plán na jejich snížení.
Co zajímavého na konferenci padlo?
- v Čechách máme v současné době registrováno něco přes 3 200 elektromobilů, od roku 2020 se očekává jejich exponenciální nárůst a odhadovaný počet elektromobilů v roce 2025 se blíží ke 115 000
- podíl CO2 je v současnosti 130 g/km, v roce 2021 se předpokládá 95 g/km a očekává se pokles dalších 15 % do roku 2025 a 30 % do roku 2030; přispět by tomu mělo mimo jiné i zpřísnění limitu vydaného Evropskou komisí
- v minulém roce se v Evropě prodalo 290 813 elektromobilů, což činí 1,7 % na trhu s automobily; nejvíce se elektrická auta prodávala ve Švédsku, Francii, Německu a v Norsku, kde byl počet zakoupených vozů slibných 39,2 % z celkového počtu nově zakoupených automobilů
- v současnosti je v ČR kolem 350 dobíjecích stanic; do roku 2025 jich bude 1 200, z toho 700 rychlých a 500 pomalých.
- ceny lithium-iontových baterií byly v roce 2011 průměrně 800 dolarů za 1 kWh, v současné době je to 178,7 dolarů za 1 kWh a do roku 2030 lze očekávat pokles na 70 dolarů za 1 kWh.
- globální trh s elektromobily v současné době zaujímá necelá 2 % z celkového trhu, ale v roce 2040 se očekává, že budou zaujímat 52 % celkového trhu s automobily