Nissan Leaf se vyrábí již deset let, a jelikož jde o elektromobil, kterého se po světě prodalo zatím nejvíce kusů, měl zpočátku rychlonabíjecí konektor CHAdeMO navrch. Kromě Nissanů Leaf a dodávky e-NV200 jej používala například i Kia Soul EV nebo plug-in hybrid Mitsubishi Outlander PHEV, který jej má dosud. Evropští výrobci ale začali používat standard CCS Combo a postupně na něj přešla i Tesla u Modelu 3 pro Evropu nebo Kia u e-Soulu. Kia e-Niro již od začátku výroby má CCS Combo. Nyní insideevs.com přináší informaci, že kromě Japonska přechází na CCS Combo i Nissan. Prvním vozem, který toto řešení dostal, je nový crossover Ariya.
Tato změna se netýká pouze Evropy, jak by se dalo očekávat, ale i USA. Bude se ale lišit provedení, protože zatímco v Evropě se používá CCS Combo 2, které kombinuje Mennekes (Typ 2) s rychlonabíjecím konektorem CCS, v USA půjde o konektor CCS Combo 1, tedy kombinaci s jednofázovým konektorem Typ 1. V Evropě tak pravděpodobně dostanou vozy Nissan i třífázovou palubní nabíječku a umožní rychlejší nabíjení střídavým proudem.
Otázkou zůstává, jak se k tomu postaví Mitsubishi, ale nejspíše bude muset kapitulovat a přejít na CCS Combo také. Určitě bude velkou výhodou, když se vše sjednotí, ale je potřeba zmínit nespornou výhodu CHAdeMO, kvůli které se jej Japonci dlouho drželi. Jde o možnost toku energie i opačným směrem, takže auto může posloužit například jako záložní zdroj pro budovu například při výpadku proudu. I když Nissan i Mitsubishi mají vyvinuté systémy, které toho umí využít, v Evropě se nepoužívají, takže to zde nikomu nejspíše vadit nebude.