V letošním roce uvede firma Porsche Česká republika, největší importér automobilů do České republiky, na trh devět modelů s elektrickým pohonem, z toho tři čisté elektromobily a šest plug-in hybridních vozidel. Elektromobilní ofenzivu odstartuje Volkswagen ID.3, později se dočkáme plug-in hybridních modelů od Audi, které jsme si osobně už mohli otestovat. Samozřejmě nemůžeme vynechat ani SEAT El-Born či Audi e-tron Sportback. Koncem roku se pak ukáže také Volkswagen ID.4.
Volkswagen Group plánuje do roku 2029 uvést na trh až 75 čistě elektrických modelů a zhruba 60 hybridů. Celkový počet prodaných elektromobilů koncernu Volkswagen by se do roku 2029 měl zvýšit přibližně na 26 milionů, hybridů by pak mělo být 6 milionů. „Stojíme na prahu nové doby, která přináší elektromobilitu a my budeme tím, kdo udává trend,“ komentuje zlomové období Jan Hurt, jednatel Porsche Česká republika. „Kromě čistě elektrických modelů představíme rovněž hybridní vozy, jež jsou nedílnou součástí nových trendů mobility. S tím musí jít ruku v ruce vybavenost dealerů. U nich intenzivně probíhají školení personálu s cílem nejen prodávat, ale také servisovat hybridy a elektromobily, a proces vybavenosti potřebnými zařízeními, zejména pak dostatečným množstvím nabíječek.“
„Po rekordním roce 2017 jsme v souvislosti s komplikacemi spojenými se zavedením nových pravidel pro testování emisí WLTP čelili poměrně citelným výpadkům výroby u našich značek jak v roce 2018, tak loni,“ říká Franz Pommer, jednatel společnosti Porsche Česká republika. „Navzdory těmto okolnostem značky Volkswagen osobní vozy a Volkswagen Užitkové vozy obhájily pozici importéra č. 1 ve svých segmentech. Chtěl bych za to poděkovat nejen celé prodejní a servisní síti, ale zejména našim zákazníkům. Jejich důvěra je pro nás v tomto náročném období velmi důležitá a motivuje nás, abychom nadále úroveň našich prodejních a servisních služeb posouvali kupředu,“ dodal Franz Pommer.
Jak zaznělo na tiskové konferenci z úst Jana Hurta. „Vůbec poprvé v historii pro nás letos nebudou klíčové pouze prodeje či obrat společnosti, ale také to, jak si povedeme ve stránce plnění přísných emisních regulí.“ A má pravdu. Automobilky už nyní nemohou nabízet pouze taková auta, která veřejnost chce, ale také ta, která společnosti pomohou se dostat pod hranici emisních norem, aby automobilka nemusela platit pokuty.