Společnost Porsche Česká republika, největší importér nových osobních a užitkových vozidel do České republiky, vykázala v uplynulém roce 28 138 registrací vozů značek Volkswagen, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a CUPRA (- 23,5 % ve srovnání s rokem 2019) a dosáhla obratu 19,3 mld. Kč (- 24,6 %). Výsledky odrážejí celkový pokles (- 18,8 %) českého trhu v důsledku pandemie nemoci COVID-19 a z toho plynoucích restriktivních opatření. V oblasti servisních služeb se společnosti Porsche ČR podařilo udržet celkový obrat nad 2 miliardami korun. Situace rovněž přináší nové on-line obchodní modely, kromě prodeje nových vozů Porsche Česká republika klade důraz také na poprodejní služby a značkový program ojetých vozů Das WeltAuto.
„Zavřené showroomy na jaře, následně zastavené linky nejen výrobních závodů, ale i ve sféře subdodavatelů, z toho plynoucí dlouhé čekací doby a opět zavřené prodejny na podzim, to jsou hlavní důvody poklesu prodejů,“ komentuje loňský rok Jan Hurt, jednatel společnosti. „Zejména výpadky ve výrobě kvůli lockdownu citelně ovlivnily celoroční výsledky. Prizmatem těchto naprosto extrémních celospolečenských problémů, naše výsledky dopadly ještě relativně solidně.“
Značky Porsche Česká republika v roce 2020 představily množství nových zásadních modelů, jejichž uvedení muselo probíhat netradičními cestami. Mezi nejdůležitější nové modely patřily Volkswagen Golf, Audi Q5, SEAT Leon, Volkswagen Caddy a CUPRA Formentor. Obvyklé formy prodeje pak doplnily online prodejní kanály. Nově spuštěný portál Car-Advisor.cz pro nezávislé hodnocení autorizovaných prodejců a servisů pomáhá zákazníkům vybrat si v blízkosti svého bydliště dealera s nejvyšším hodnocením, což vede nejen ke zvyšování spokojenosti zákazníků, ale zároveň díky okamžité zpětné vazbě motivuje pracovníky autorizované sítě k nejlepším službám.
Jedinou cestu ke snižování emisí vidí Volkswagen Group v elektromobilitě
Rok 2020 byl prvním rokem platnosti nových emisních limitů směřujících k zásadnímu snížení emisí CO2. Volkswagen Group se plně hlásí k Pařížské klimatické dohodě udržet globální oteplování pod hranicí 2 °C do roku 2050. Závazkem koncernu je postupné snižování celkových emisí CO2 až na CO2 neutralitu v roce 2050. V roce 2020 se koncernu podařilo snížit celkové emise téměř o 20 procent na 99,8 g CO2/100 km. Jako jedinou ekonomicky a ekologicky schůdnou cestu k tomuto cíli vidí koncern Volkswagen v elektromobilitě – a to ve své nejryzejší formě bateriových vozů (BEV). V souladu s koncernovou strategií společnost Porsche Česká republika uvedla loni na trh 27 elektrifikovaných modelů. Zásadní pak bylo tržní uvedení ID.3 jako základního stavebního kamene masového rozšíření dostupné bezemisní individuální mobility, který následovalo SUV ID.4.
Nabídka vozů s konvenčním pohonem se bude redukovat, cena zvyšovat
„Kvůli plnění limitů CO2 letos na trhu uvidíme další optimalizaci a částečnou redukci konvenčních spalovacích modelů, jejich přímé či nepřímé zdražování a možná i objemové limitace, což bude mít zásadní vliv na sekundární trh s ojetými vozy,“ komentuje výhled na rok 2021 Jan Hurt, jednatel Porsche ČR. „Na druhé straně dojde k produktové expanzi všech možných alternativních modelů. I když je vývoj zatím velmi nejasný, jednou z alternativ, se kterou pracujeme, je růst celkového trhu kolem 10 % na 220 tisíc vozů, a chceme být proto mírnými optimisty.“
Porsche ČR letos oslaví 30 let na českém trhu
V letošním roce společnost Porsche Česká republika oslaví 30. výročí na českém trhu. Import koncernových vozidel byl zahájen jen o několik měsíců poté, co koncern Volkswagen na jaře 1991 vstoupil do mladoboleslavské Škody. Za dobu svého působení do konce roku 2020 dovozce dodal zákazníkům 683 098 nových osobních a užitkových vozů značek Volkswagen, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a CUPRA.
„Významnou roli v našich aktivitách hrají servisní služby“ uvádí Franz Pommer, jednatel Porsche Česká republika. „Kladná hodnocení v průzkumech spokojenosti i obchodní výsledky v této oblasti potvrzují, že se nám tato činnost daří. Celkový obrat servisní sítě námi zastupovaných značek přesáhl čtyři miliardy korun, což v kontextu mimořádného vývoje roku 2020 pokládáme za velmi dobrý výsledek. Podařilo se nám například prohloubit spolupráci s dodavateli renomovaných značek pneumatik a vytvořit tak skutečně zajímavé nabídky, což naši zákazníci ocenili,“ dodal Franz Pommer.
Technický vývoj vozidel a přicházející nové technologie, spolu s novými nároky a očekáváním zákazníků, vyvolávají potřebu neustále zvyšovat kvalifikaci pracovníků prodejní a servisní sítě společnosti Porsche Česká republika. Velký impuls v této oblasti přinese nové školicí středisko, jehož výstavba bude zahájena v 1. čtvrtletí letošního roku ve Zlatníkách u Prahy.
Společnost Porsche Česká republika s.r.o. vstoupila do roku 2020 se 173 zaměstnanci. Prodej všech zastupovaných značek zajišťuje celkem 127 smluvních partnerů, servisem koncernových vozů je v České republice pověřeno 250 smluvních partnerů. Značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a CUPRA jsou díky tomu zastoupeny na 100 místech naší země.