Koncern Volkswagen jako celek nesplnil emisní cíle. Může za to Škoda a SEAT?

3
Koncern Volkswagen jako celek nesplnil emisní cíle. Může za to Škoda a SEAT?
Fotografie: volkswagen-newsroom.com
  • Koncern Volkswagen skončil těsně nad limitem, ale pokuta bude vysoká
  • Z hlediska emisí byl úspěšný Volkswagen osobní vozy a Audi
  • Je tedy pravděpodobné, že nejmenované značky táhly průměr nahoru

Značka Volkswagen se nedávno pochlubila tím, že splnila limit pro flotilový průměr emisí CO2. Koncern Volkswagen jako celek ale podle informací insideevs.com úspěšný nebyl a vypadá to, že na vině jsou značky Škoda a SEAT.

Pokuta koncernu bude přes 100 milionů eur

Celému koncernu Volkswagen se podařilo snížit flotilové emise u všech aut registrovaných v Evropě meziročně o 20 % ze 124 g/km v roce 2019 na 99,8 g/km v roce 2020. Do těchto čísel se nepočítají značky Lamborghini a Bentley, které jsou počítané individuálně. Znamená to tedy, že koncern bude platit velkou pokutu. Agentura Bloomberg uvádí, že to bude 121 milionů eur, zatímco Matthias Schmidt z Schmidt Automotive Research píše o 140 milionech.


Snížení průměrných emisí CO2 bylo možné hlavně díky nárůstu prodejů elektromobilů meziročně o 335 % na 315 400 v Evropě (celosvětově to bylo 422 100). Podíl aut do zásuvky na celkovém objemu koncernu v Evropě se zvýšil z 1,7 % na 9,7 % (celosvětově přes 4,5 %). Koncern Volkswagen uvádí: „Hlavními hnacími silami tohoto vývoje byly značky Volkswagen osobní vozy a Audi, které překonaly své cíle flotily CO2 převážně díky úspěchům elektrických modelů ID.3 a e-tron. Na základě předběžných čísel koncern Volkswagen snížil průměrné emise CO2 svého nového vozového parku v EU o přibližně 20 procent ve srovnání s rokem 2019 na 99,8 g/km v roce 2020.

Volkswagen splnil s velkými rezervami evropské emisní cíle CO2 pro rok 2020

Z tohoto vyjádření tedy vyplývá, že značky Volkswagen osobní vozy a Audi táhly průměr pod limit. U ostatních značek výsledky zatím neznáme, ale vypadá to, že průměr zvyšovaly. Škoda ukončila objednávky elektrického Citiga pravděpodobně příliš brzo a u SEATu to bylo podobné s elektrickým Mii. Ten navíc přišel později na trh i s plug-in hybridy. Do jaké míry je to rozhodnutí těchto značek, nebo spíše vedení koncernu, to zůstane asi nezodpovězeno. Překvapením ale je, že mezi značkami, které byly v emisích úspěšné, není zmíněné Porsche. Jeho nejprodávanějším modelem byl elektrický Taycan, ale možná to nestačilo vyvážit vyšší emise ostatních aut.

Diskuze ke článku
Tomas Zajicek
Tomas Zajicek
Neřekl bych že pokuta je vysoká jak píšete. Dříve se psalo o pokutách v miliardách Euro, takže to stáhli slušně.
Horší je, že jim tedy stačí vyrobit “pár” tisíc EVs a jsou v pohodě?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze