😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Kolik hodnoty ztratí elektromobily? Nejhorší značku rozhodně neuhodnete

8
Kolik hodnoty ztratí elektromobily? Nejhorší značku rozhodně neuhodnete
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Největší ztrátou hodnoty trpí Tesly Model 3 a Model Y
  • Nejmenší pokles ceny naopak eviduje Škoda Enyaq
  • Dacia Spring je po třech letech o 40 % levnější

TipCars přichází s novými výsledky průzkumu, který srovnával ceny nových vozů v roce 2022 s aktuálními cenami ojetin. Na českém trhu registrovaly největší propad ceny vozidla od americké Tesly. Za tři roky od výroby průměrně klesla hodnota Tesly Model Y a Model 3 shodně o 47 %. Jako premiant ze srovnání naopak vychází Škoda Enyaq, kterou letos prodejci průměrně nabízí za 1,07 milionu korun, což je o 31 % méně, než činila její původní cena. Každé auto si uchovává svou hodnotu jinak a některá ji ztrácí o poznání rychleji než ostatní. Obzvlášť často se přitom o ztrátě hodnoty hovoří u elektromobilů. TipCars proto porovnal ceny deseti modelů elektromobilů vyrobených v roce 2022, které jsou v jeho inzerci nejčastěji. Ojetý Model Y ve verzi Long Range z roku 2022 dnes prodejci průměrně nabízí za 913 tisíc korun, což je o 811 tisíc korun méně, než stál nový.

průzkum trhu

V případě Modelu 3 Long Range letos průměrná nabídková cena dosahuje 791 tisíc korun, tedy o 696 tisíc korun méně než před třemi lety. Společným jmenovatelem obou modelů je, že toho za sebou nabízené vozy obvykle mají opravdu hodně. U Modelu 3 dosahuje průměrný nájezd tříletých vozů 51 tisíc kilometrů, v případě Modelu Y se dokonce blíží k 90 tisícům kilometrů. Výrazně tak převyšuje ostatní srovnávané modely, jejichž nájezdy se zpravidla pohybují mezi 20 a 40 tisíci kilometry. „Trh s elektromobily je zatím takový divoký západ. Neustále se objevují noví výrobci a každým rokem přichází výrazné technologické posuny, takže ačkoliv se u nových modelů neustále prodlužuje dojezd, zvyšuje výkon a zkracuje doba nabíjení, jejich ceny klesají. Právě Tesla svou nabídku v Česku nedávno výrazně zlevnila, což se logicky promítlo i do cen ojetin,“ vysvětluje Marek Knieža, ředitel TipCars.

„Cenu obou modelů na sekundárním trhu ovlivnilo i představení novějších vylepšených verzí,“ dodává. V relativně blízkém závěsu za Teslami následuje dvojice modelů Hyundai Kona a BMW i3. V obou případech je možné tři roky starý vůz v bazarech najít s cenovkou okolo 600 tisíc korun. Oproti původním cenám tak došlo u Hyundai Kona k poklesu o 44 %, v případě BMW i3 o 43 %. Škoda Enyaq si drží hodnotu nejlépe zdaleka nejlépe, což platí i pro BMW iX a Volkswagen ID.5. Hodnota Škody Enyaq v nejčastěji nabízené variantě Coupé RS poklesla od nákupu v roce 2022 o pouhých 31 %, což tento model mladoboleslavské automobilky řadí na první místo mezi srovnávanými vozy. Vůz, který před třemi roky stál téměř 1,6 milionu korun, je dnes možné v bazaru najít v průměru za 1,07 milionu korun.

Německé BMW iX se dá průměrně pořídit za 1,4 milionu korun. Těsně pod stupni vítězů srovnání se překvapivě umístilo sportovní Porsche Taycan. Oproti cenovým nabídkám z roku 2022 přišla jeho varianta Cross Turismo „jen“ o 34 % své původní hodnoty a aktuálně ji prodejci průměrně nabízejí za 1,7 milionu korun. U zbylých dvou modelů ve srovnání je možné označit tempo ztráty hodnoty za průměrné. Mercedes-Benz EQE a Dacia Spring pak zaznamenaly pokles o 40 %.

Diskuze ke článku
R.M. “Šedivák”
Zajímavý průzkum,

proč zrovna od roku 2022 ?

Mají pravdu, že v roce 2022 nebylo moudré kupovat v Čr Teslu taky se jich následující rok 2023 prodalo 10x tolik. (proč asi)

A pokud budeme porovnávat propad ceny od roku 2023 bude Tesla najednou vítěz, jo to je prostě život.

Stávající majitelé může aspoň těšit, že si auto užívali normálně v provozu, proto mají až 3x takový nájezd, protože to bylo v roce 2022 jedno z mála aut

vhodných na delší trasy, díky ohřevu baterie a vlastní síti nabíječek.

Dneska už je jiná doba a díky cenové politice Tesly si můžeme vybírat EV za rozumné ceny i od jiných značek a to je dobře.
Marek M.
Marek M.
Nechápu ten nadpis:
"Nejhorší značku rozhodně neuhodnete"
Já hned tipoval Teslu a pak mě to znejistilo a říkal jsem si, která jiná značka může mít vyšší pokles hodnoty. No a ono je to přeci jenom Tesla :-)
Jan Jakubík
Jan Jakubík
A nebude také tím, že mezi tím samy výrobci snížili ceny od roku 2022? O to rychleji přece klesly ceny zmíněných aut v bazerech. Proto ty drakonicé čísla okolo 30-44 %. Teslu(47%) do toho nevztahuji, to nestojí za moji pozornost. To už pro mě není auto do doby, kdy tam bude mít Elon jediný dolar. Snad mu to ty "teroristy" zase nepodpálí. To mu samozřejmě nepřeji, ale možná na hrubý pytel patří hrubá záplata.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Zrovna u Tesly je to tím, že dost snížili cenu nových, čili ojetiny se museli uzpůsobit. U Enyaqu ten pokles nový minule a nový dnes není tak velký.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze