Kia Niro, to už jste nejspíš někde slyšeli. Kia HabaNiro ale nejspíše slyšíte prvně. Jde o kompaktní crossover, který automobilka popisuje jako mix crossoveru, SUV, vozu pro dojíždění a dokonce laboratoře. Nám připomíná buginu, ale mohl by dospět do konkurenta Nissanu Juke. Velkou zajímavostí je interiér bez obdélníkových obrazovek a tradičních otočných knoflíků nebo tlačítek. HabaNiro namísto toho používá projekční displej napříč celou šířkou čelního skla, ovládaný pomocí vyklenutého přístrojového panelu z akrylátu, který je jedním velkým dotykovým displejem se senzorickou světelnou zpětnou vazbou. Systém TOSS (Technical Option Sharing System) dovoluje uživatelům potahovat a přesouvat volby vozidla po celém displeji, podobně jako třeba šachové figurky.
Kia chce ve voze částečně uplatnit autonomní řízení 5. úrovně. Vůz dokonce bude umět schovat přístrojový panel a volant, aby přední cestující měli k dispozici více místa. Vůz by se měl umět přizpůsobovat v reálném čase emocím. Jde o systém pod zkratkou R.E.A.D., který Kia počátkem tohoto roku uvedla na veletrhu spotřební elektroniky CES. Systém R.E.A.D. dokáže optimálně nastavovat kabinu vozidla a přizpůsobovat ji uživateli tím, že v reálném čase analyzuje stav emocí řidiče prostřednictvím technologie rozpoznávání biosignálů na bázi umělé inteligence.
Vše vypadá hodně nereálně, ale Kia si při představení HabaNira rýpla do pochybovačů tím, že zahájení prodeje sportovního Stingeru a luxusního SUV Telluride také nikdo netipoval. HabaNiro měří na délku 4 430, na výšku 1 600 a na šířku 1 955 mm. Vůz je samozřejmě poháněn dvojicí elektromotorů, rozdělenou na přední a zadní nápravu. Kapacitu baterie neznáme, avšak Kia mluví o dojezdu 480 km na jedno nabití.