Oblíbeným zdrojem předčasných úniků je čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií, které schvaluje nové výrobky pro tamější trh a při té příležitosti zveřejňuje nejen jejich obrázky, ale i technické údaje. Takže už známe nejen definitivní podobu kompaktní Kie EV5 už několik dní před oficiální premiérou, ale už si můžeme tvořit i názor na jeho techniku. Ta má totiž skutečně co nabídnout.
Začněme ale designem, který se překvapivě věrně podržel stejnojmenného konceptu z letošního března. Přenáší do nižší střední třídy výrazně řezané tvary odvozené od většího EV9, ovšem přeci jen poněkud zcivilizované. Nicméně ani tak si vůz s ničím nespletete a zdá se, že to nebude na úkor praktičnosti. Těšit se můžeme i na parádičky typu výsuvných dveřních klik. Novinkou je pak přesun nabíjecího portu z pravého zadního rohu jako u modelů EV6 a EV9 na pravý přední blatník jako například u Renaultu Megane Electric.
Technika přináší vůbec poprvé do dostupnějších tříd 800V architekturu, nový crossover totiž rovněž vyrostl na platformě E-GMP. V karoserii dlouhé 4 615, široké 1 875 a vysoké 1 715 mm s rozvorem 2 750 mm nabídne pět míst a zadní pohon synchronním elektromotorem Vitesco EM16 o výkonu 218 k. To vše při pohotovostní hmotnosti 1 870 kg. O verzi 4×4 se podání nezmiňuje, avšak v budoucnu se jí zřejmě také dočkáme.
Nyní to nejzajímavější; Kia EV5 se bude vyrábět ve vůbec prvním čínsko-korejském podniku této automobilky Kia-Yueda v Jen-čchengu, a to nejen pro domácí trh, ale také na export. Pro domácí trh každopádně dostane moderní nožové LFP baterie BYD Blade, do vývozních verzí se ale možná dostane typ NMC s kapacitou 82 kWh. Produkční verze každopádně oslaví oficiální premiéru 25. srpna na autosalonu v Čcheng-tu, předprodej v Číně odstartuje v listopadu.