Kia dokáže opravit jen vadnou část baterií. Skončí tak drahé servisní zásahy?

Kia dokáže opravit jen vadnou část baterií. Skončí tak drahé servisní zásahy?
  • Nová technologie výrazně snižuje ekologickou stopu opravy elektrifikovaných vozidel a dramaticky snižuje cenu opravy vadného akumulátoru
  • Kde bylo dříve potřeba vyměnit celou baterii elektrifikovaného vozu, tam stačí nyní vyměnit jeden bateriový modul nebo provést údržbu baterie
  • Za téměř 5 let prodeje elektromobilů a hybridních vozů nezaznamenala Kia v ČR dosud žádnou závadu na baterii těchto vozů

Příchod elektrických automobilů znamená, že i servisní střediska jednotlivých automobilek se musí adaptovat, jako to například udělalo české zastoupení automobilky Kia Motors Czech v souvislosti s plánovanou ofenzivou elektromobility. České zastoupení automobilky nově disponuje moderním servisním vybavením. Battery Modul Ballancer nebo také Balancer vysokonapěťových baterií je zařízení, které dokáže konkrétní bateriový modul, který je potřeba vyměnit, balancovat neboli vyrovnat napětí ve všech jednotlivých článcích. Díky této technologii již nejsou zákazníci vystaveni potenciálnímu riziku výměny celé baterie svého vozu za zcela novou. Balancer tak dramaticky snižuje cenu opravy elektrifikovaných vozů a také výrazně snižuje ekologickou stopu baterie při její výměně.

Jedním z nejčastějších dotazů při prodeji našich elektrifikovaných vozů bývá dotaz na životnost baterie a její cenu v případě nutnosti výměny. Na baterii a její komponenty nabízíme 7letou tovární záruku Kia a po 7 letech rovněž garantujeme minimální kapacitu baterie na úrovni 70 % kapacity nového akumulátoru. Existenci našeho nového programu tak v současnosti ocení především majitelé prvních modelů Soul EV, kterým v následujících letech vyprší záruka. Novým majitelům elektrifikovaných modelů však dává jistotu, že případná oprava snížené kapacity baterie bude na jedné straně ekologičtější a na druhé straně bude v případě budoucí pozáruční opravy finančně únosná. Cena nového modulu se pohybuje lehce nad částkou 10 tisíc Kč bez DPH,“ říká Kateřina Vaňková Jouglíčková, PR Manager společnosti Kia Motors Czech. Zároveň přitom dodává, že za téměř pět let, během kterých Kia na českém trhu nabízí elektrifikované modely, dosud nezaznamenala žádnou závadu na vysokonapěťové trakční baterii těchto vozů.

Balancer vysokonapěťových baterií je vybaven vlastním automatickým zhášecím systémem, výkonným chlazením, počítačem, displejem a klávesnicí. Uživatel tak může sledovat aktuální parametry článků včetně času zbývajícího do dokončení procesu. Po zadání vstupních parametrů probíhá proces zcela automaticky. Cena jednoho zařízení se pohybuje okolo 6 tisíc eur, tedy více jak 150 tisíc korun.

Automobilka Kia již od roku 2014 například nabízí v Česku elektromobil Soul EV a v současnosti má v nabídce 4 elektrifikované modely, od elektromobilů přes plug-in hybridní modely až po klasické hybridy (Soul EV, Niro HEV, Niro PHEV, Optima PHEV).

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze