Nissan se na tokijském autosalonu opravdu činí. Po několika modelech a oznámení vstupu do seriálu Formule E došlo také na Nissan Leaf Nismo. Ano, čtete dobře. Nejen modely jako je GT-R se dělají v provedení Nismo. Nismo je dvorní sportovní oddělení Nissanu. Tak jako Mercedes má AMG a BMW zase M, tak Nissan má Nismo.
Koncept Leaf Nismo má sportovní exteriér navržený divizí Nissan Nismo, která se zaměřuje na motoristický sport. Použití závodních technologií Nismo v karoserii vozu údajně přináší lepší aerodynamický výkon a menší nadnášení vozu bez dopadu na aerodynamiku. V černém interiéru naleznete typické červené prvky Nismo, které vozu dodávají dravost.
Leaf Nismo dostal jiné zavěšení kol nebo sportovní pneumatiky. Zda došlo i ke zvýšení výkonu, to Nissan neprozradil. S ohledem na neúplně dlouhý dojezd v případě ždímání výkonu u elektromobilu bychom hádali, že výkon zůstal zachován.
Není to první sportovní výstřel modelu Leaf. Už dříve jste mohli spatřit Nissan Leaf Nismo RS. Zda s nynějším konceptem Nissan počítá pro nějaké specifické účely zatím není známo.
Nový Nissan Leaf byl představen v září a je vybaven nejnovější verzí technologie autonomního řízení v jednom pruhu ProPILOT. Mimo to nabízí i systém ProPILOT Park, tedy první technologii použitou u vozů vyrobených v Japonsku, která usnadňuje parkování automatickým ovládáním plynového pedálu, brzd, řízení, řazení i parkovací brzdy. Další funkcí nového Leafu je e-Pedal, se kterým řidič může startovat, zrychlovat, zpomalovat, zastavit i odstavit vůz za použití jediného pedálu.
Nissan Leaf (2018)
Rozměry | 4 480 × 1 790 × 1 535 mm, 1 535 kg |
---|---|
Výkon | 110 kW |
Baterie | 40 kWh, CHAdeMO, Mennekes |
Dojezd | 378 km (WLTP) |