Společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) na 45. ročníku autosalonu v Tokiu představila svůj model e-Evolution Concept. Jedná se o prototyp a tedy ukázku směru, jakým se chce automobilka vydat.
„Naším cílem je nabízet takové vozy, které naplní přání zákazníků prostřednictvím mimořádného designu v kombinaci s výkonem, originalitou a detailně promyšlenou funkčností, tedy vlastnostmi, pro které je společnost Mitsubishi Motors proslulá," uvedl globální šéfdesigner MMC Tsunehiro Kunimoto.
Na přídí najdeme „dynamický štít“, jak Mitsubishi označuje masku chladiče. Pod světlomety zaujmou velké otvory přívodu vzduchu připravené účinně chladit elektricky ovládané brzdové třmeny. Kvůli ještě lepší aerodynamice je přiváděný vzduch veden kolem drobných ocasních ploutví na zadních „C“ sloupcích a následně se odtrhuje od karoserie po obou stranách zadního nárazníku. Zaujmou i krátké převisy podobné jako u Jaguaru I-PACE nebo ostře řezané čelní sklo. Vsadíme se, že produkční verze bude vypadat zcela jinak, tak už to ale bohužel u většiny takových konceptů bývá.
„Robustní a důvtipný“ designový jazyk modelu Mitsubishi e-Evolution Concept staví především na kontrastech. Budoucí modely Mitsubishi Motors mají být odolné a funkční. Současně však budou i důmyslné, nápadité a technologicky vyspělé a schopné udávat styl.
O pohon se stará hned trojice elektromotorů. Jeden je umístěný na přední nápravě, kterou také pohání, zbylé dva pak na nápravě zadní. Jaký má být výkon či dojezd není známo.
Přístrojový panel před řidičem zdánlivě pluje prostorem. Staví přitom na horizontálním provedení charakteristickém pro všechny vozy Mitsubishi – informace se tradičně zobrazují nad vodorovnou osou, zatímco ovládací prvky najdeme o něco níže. Horizontální přístrojový panel v roli jakési libely elektronického hledáčku usnadňuje odhad náklonu vozidla při jízdě v terénu. Jde o další ukázku toho, jak forma následuje funkci.
Napříč celou přístrojovou deskou se rozpíná velká plochá obrazovka. Zde se zobrazují venkovní podmínky, navigační údaje a další důležité pokyny. Velkou obrazovku lemují dva menší displeje zobrazující záběry přední a zadní kamery. Celoskleněná okna poskytují prakticky neomezený rozhled v rozpětí 360°, kdy řidič získává pocit, jako by seděl v kokpitu stíhacího letounu.
Mitsubishi implementovalo také systém umělé inteligence. Ten má posouvat řidičovy schopnosti. Systém díky soustavě senzorů dokáže okamžitě sledovat změny stavu vozovky a aktuální dopravní situace, stejně tak jako záměry řidiče.
Zdroj: media.mitsubishicars.com