Autonomní řízení a dojezd až 600 km. To je koncept IMx od Nissanu

Autonomní řízení a dojezd až 600 km. To je koncept IMx od Nissanu
Fotografie: Nissan
  • Koncept IMx dostane novou generaci autonomního řízení ProPILOT
  • 320 kW a 700 Nm se přenáší na všechna čtyři kola
  • O výkon se starají dva elektromotory

Nissan na autosalonu v Tokiu představil plně elektrický koncept crossoveru Nissan IMx nabízející plně autonomní jízdu s dojezdem více než 600 kilometrů.

„Koncept IMx s nulovými emisemi představuje budoucnost Inteligentní mobility Nissan,“ říká Daniele Schillaci, výkonný viceprezident pro globální marketing a prodej, vozidla s nulovými emisemi a trh s bateriemi. „Prostřednictvím vize Inteligentní mobility se Nissan snaží změnit způsob, jakým lidé komunikují s vozidly, ale i způsob interakce vozidel se společností v blízké i daleké budoucnosti.“

V konceptu IMx najdeme budoucí verzi systému ProPILOT umožňující plně autonomní ovládání. Po zvolení režimu řízení ProPILOT systém uloží volant do palubní desky a sklopí všechna sedadla tak, aby měl řidič více prostoru a spolujezdci větší pohodlí pro odpočinek. Po zvolení režimu manuálního řízení se volant vysune zpět do běžné polohy, sedadla se narovnají a umožní tak plynulé předání řízení zpět řidiči.

Koncept Nissan IMx s nulovými emisemi přejímá novou platformu EV navrženou pro maximální účinnost. Díky ní může být podlaha vozu zcela rovná, což přináší lepší využití prostoru a kvalitnější dynamické vlastnosti při řízení. Díky nízkému těžišti umožňuje šasi přesnější jízdní vlastnosti upravující pohled na crossover vozy.

Výkonné a současně tiché hnací ústrojí zlepšuje pocit z jízdy. IMx je poháněn dvěma výkonnými elektrickými motory v přední a zadní části umožňujícími náhon na všechna 4 kola. K dispozici je tak výkon 320 kW a neuvěřitelný točivý moment 700 Nm při napájení z vysokokapacitní baterie, která nově přináší lepší poměr hmotnosti a efektivity. Tyto nové baterie umožňují dojezd více než 600 kilometrů na jedno nabití, díky kterému si můžete užít delší jízdy bez starostí s dobíjením.

Například pro dopravu řidiče na letiště se IMx dokáže sám zaparkovat v místě s přístupem k místní elektrické síti a sloužit jako „virtuální elektrárna“ vracející proud do sítě. To vše v rámci systému vozidlo-domácnost a vozidlo-budova. Po návratu může IMx majitele vyzvednout z terminálu a odvézt jej domů. Celý proces probíhá efektivně díky vysoké kapacitě baterie a technologiím připojeného vozu, jako je Dokonalá autonomní mobilita Nissan (SAM).

K vidění jsou protisměrně se otevírající dveře jako třeba u BMW i3 a také trend frankfurtského autosalonu, tedy podsvícená příď pro komunikaci vozidla s okolím.

Zdroj: newsroom.nissan-europe.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze