V roce 2023 se podle arb.ca.gov prodej nových středních a těžkých nákladních vozidel s nulovými emisemi v Kalifornii oproti předchozímu roku zdvojnásobil. Tato vozidla nyní představují jedno z šesti nově prodaných vozidel ve službách, jako jsou dodávky na poslední míli, nákladní doprava a školní autobusy, jak vyplývá z nedávno zveřejněné zprávy.
Předčasné dosažení cílů
V Kalifornii se v roce 2023 prodalo 18 473 středně těžkých a těžkých vozidel s nulovými emisemi, čímž byl překročen cíl stanovený programem Advanced Clean Trucks (ACT) už o dva roky dříve, než bylo plánováno. Tento úspěch znamená pětinásobek požadovaného množství, což je výrazný krok směrem k udržitelnější budoucnosti. Od roku 2021 se v Kalifornii prodalo celkem 26 921 středně a těžkých vozidel s nulovými emisemi. Nejnovější údaje poukazují na rostoucí dynamiku přechodu na vozidla s nulovými emisemi, což je pozitivní znamení před zavedením nových pravidel, která začnou platit koncem tohoto roku. Tato pravidla budou vyžadovat postupné zavádění čistých vozidel do všech flotil.
Nařízení Advanced Clean Trucks a Advanced Clean Fleets
Program Advanced Clean Trucks (ACT) nařizuje, aby výrobci středních a těžkých nákladních vozidel postupně zvyšovali prodej vozidel s nulovými emisemi v Kalifornii jako rostoucí procento jejich celkových prodejů. Nařízení Advanced Clean Fleets stanovuje, že všechna středně těžká a těžká nákladní vozidla prodávaná do kalifornských vozových parků budou mít od roku 2036 nulové emise. Tento krok má za cíl do roku 2050 zavést 1 690 000 vozidel s nulovými emisemi do kalifornských flotil.