Jeep Wrangler 4xe je tady. Na elektřinu ujede poměrně dost

Jeep Wrangler 4xe je tady. Na elektřinu ujede poměrně dost
Fotografie: Jeep
  • Novinka nabídne dva elektromotory a vysoký výkon
  • Dominovat bude v těžkém terénu
  • Nevýhodou vozu je vysoká hmotnost

První plug-in verze Jeepu Wrangler přichází. Informace o něm přináší carsales.com.au a podle všeho je to zatím nejvíce ekologický Jeep z aktuální nabídky. Tato novinka s označením 4xe bude umět čistě na elektřinu ujet 40 km a dost schopná bude opět i v těžším terénu. První velký plug-in hybrid od Jeepu se připojuje k menším modelům Jeep Compass a Renegade 4xe. Bude vyráběn v americkém Ohiu. K dispozici bude výhradně v pětidveřové karoserii a vyznačovat se bude modrým nápisem 4xe a modrými tažnými háky.

Výkon dosáhne 280 kW a nechybí dva elektromotory

Pod kapotou se bude ukrývat 2litrový čtyřválcový přeplňovaný benzínový motor, který bude doplněn o dva elektromotory a lithium-iontový akumulátor s 400 V a 17,3 kWh. Vše podpoří osmistupňová automatická převodovka, přičemž jeden z elektromotorů je namontován přímo na motoru a funguje jako generátor. Druhý je pak integrován do automatické převodovky a pracuje jako měnič točivého momentu. Sama baterie se skládá z 96 článků a je pod zadními sedadly. Kombinovaný výkon hnacího ústrojí činí 280 kW a 637 Nm točivého momentu.

Jeep Wrangler 4xe

Nevýhodou je pohotovostní hmotnost, která činí 2 268 kg. To je o více než 300 kg více než u nejlehčího provedení pětidveřového modelu Wrangler. Vůz zvládne táhnout brzděný přívěs do hmotnosti 1 588 kg, což je pokles oproti 1 900 kg u čistě benzínového Wrangleru s motorem V6. Co se týče jízdy, Jeep uvádí, že elektrifikovaná verze se nezalekne drsných silničních podmínek. Nechybí ani schopnost průjezdu vodou až do výšky 760 mm. Nabíjecí port u verze 4xe je umístěn na levé straně přední kapoty.

Hybridní systém obsahuje integrovaný duální nabíjecí modul, který kombinuje nabíječku a měnič napětí. Nabíjení může trvat od dvou do 12 hodin, a to v závislosti na typu nabíječky. Pohonná jednotka má tři provozní režimy: Hybrid, Electric a Max Regen. Modely 4xe a Sahara 4xe pak nabídnou systém pohonu všech kol, kdy nebudou chybět nápravy nové generace Dana 44 a také dvourychlostní převodovka Selec-Trac s převodovým poměrem 2,72: 1. K dispozici bude taktéž zadní diferenciál s omezeným prokluzem Trac-Lok. Co se týče uvedení do prodeje, novinka má dorazit do konce tohoto roku.

Technické parametry Jeep Wrangler Hybrid

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 334 × 1 894 × 1 858 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon + 280, točivý moment: 637 Nm
Baterie17,3 kWh
Nabíjení
Spotřeba? + 40
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze