Elektrifikace není vždycky znamením, že půjde o ekologické auto. Takový Mercedes GLE 500e je krásnou ukázkou. Přeplňováním už pomalu není kam jít. Ano, současnou technologii dokážeme výkony šponovat do vyšších a vyšších výšin, ale automobilky hledají nový směr. A vypadá to, že tím je elektrifikace.
Porsche 918 Spyder, LaFerrari nebo McLaren P1 jsou krásné ukázky toho, že elektromotor má smysl. A jsou i další jako Honda NSX. Často se spekuluje, že brzy se svým hybridním pohonem přijde i nějaký „eMkový“ model od BMW, a nyní máme potvrzené, že elektrifikace neunikne ani nová generace Bugatti Chiron.
Vše potvrdil CEO automobilky Wolfgang Dürheimer. Důvod je prostý – je to cesta, jak ještě zvednout už tak brutální výkon toho monstra na čtyřech kolech. Pojďme si Bugatti Chiron něco říci.
Chironu pod kapotou brumlá osmilitrový motor W16, který má k dispozici hned čtyři turbodmychadla. Maximální výkon je naladěný na 1 500 koní a točivý moment jde z této číselné hodnoty ještě o celou stovku výše, když 1 600 Nm máte k dispozici při 2 000 otáčkách za minutu.
Z klidu na sto za dvě vteřiny a pak hurá za maximální rychlostní 420 kilometrů v hodině – tohle je prostě ďábel na čtyřech kolech a raději si nechceme ani představovat, kam až chce Bugatti s elektrifikací zajít. Atakuje snad rychlost 500 km/h?
Samotný Dürheimer ví, že překonat Chiron čistě mechanickým motorem už prakticky není možná, a proto je elektrifikace nevyhnutelná. Příští model od Bugatti se však nedostane na svět dříve jak v roce 2030. O šest let dříve by Bugatti mohlo vůz začít vyvíjet a na silnice by pak nový Chiron mohl dorazit až v roce 2032.
Zdroj: autocar.co