Bugatti boří tradice a přechází na elektřinu. A rovnou postaví i novou továrnu

Bugatti boří tradice a přechází na elektřinu. A rovnou postaví i novou továrnu
Fotografie: Bugatti
  • Legendární značka z francouzského Molsheimu se chystá na největší změny ve své historii
  • Vůbec poprvé se pod kapotou objeví i jiný druh pohonu, než benzín
  • Výroba plug-in hybridu se však už nevejde do historických prostor

Když se mladý Francouz s italskými kořeny Ettore Arco Isidoro Bugatti rozhodl stavět nejlepší auta na světě, hledal místo pro svou továrnu a ve výběru byly i Čechy. Vlastně jen náhodou nakonec volba padla na alsaský Molsheim, kde vznikly ty největší legendy značky Bugatti a kde se po mnoha dějinných i vlastnických zvratech vyrábějí novodobé bugattky dodnes. Aktuálně firma patří do konglomerátu Bugatti Rimac, který je finančně provázaný se značkou Porsche. A právě díky účasti Mate Rimace, propagátora elektromobility i v těch nejvyšších automobilových sférách, se automobilka pustila do vývoje prvního elektrifikovaného modelu ve své historii, Bugatti Tourbillon.

Tento plug-in hybridní hypersport nahradí stávající Chiron a jeho výroba začne napřesrok. Pohání jej kombinace kombinace spalovacího motoru 8,4 l Cosworth ve známé konfiguraci W16, ovšem nově místo čtyř turbodmychadel atmosférického, nicméně doplněného hned třemi trakčními elektromotory o celkovém výkonu 800 koní. Systémový výkon 1 800 koní sice nastaví nové standardy, ovšem nové technologie si vyžádají nové výrobní postupy, které se už nevejdou do stávající výrobní haly, stojící u vily s letopočtem 1857, kterou Ettore koupil roku 1928. Tu v roce 1998, už ve značně zchátralém stavu, osobně zachránil tehdejší šéf Volkswagenu Ferdinand Piëch (vnuk zakladatele značky Porsche Ferdinanda z Vratislavic – další česká stopa v příběhu) a v jeho prostorách obnovil skomírající značku Bugatti, na níž koupil téhož roku práva.

Automobily se nyní samozřejmě nevyrábějí přímo v historické vile, ale v přilehlém zadním ateliéru. Ten vznikl až na počátku 21. století, protože původní Ettoreho dílna, rovněž dodnes existující a sloužící k výrobě, má jiného vlastníka. A právě z něj začaly vyjíždět převratné Bugatti Veyron 16.4, což byl další z Piëchových megalomanských projektů. Pozemek u vily je ale naštěstí dost velký a další výrobní hala se na něj vejde bez problémů. Ostatně bude na poměry automobilového průmyslu téměř kapesní; jen zhruba 4  000 m2. Ovšem klenoty, které se tam budou vyrábět, by měly přinést zcela uspokojivé zisky.

Nová hala se tak trochu inspiruje drážďanskou Gläserne Manufaktur (což je mimochodem také Piëchův projekt), dostane prosklené stěny, aby se dělníkům lépe pracovalo a aby se movití zájemci mohli dívat, jak jejich budoucí šperk vzniká. Původní ateliér podle CarBuzz zůstane na místě, ale dočká se nového využití jako jakýsi pokročilý showroom, kde bude moci Bugatti předvádět stávajícím i potenciálním zákazníkům nejen pokročilé technologie, ale i životní styl. Budova měla podle původních záměrů automobilky už stát, aktuálně se ještě nekoplo a ani se neví, kdy začne výstavba. Vzhledem k blížícímu se debutu Tourbillonu by to ale mělo být co nevidět.

tisková zpráva
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze