Britský Autocar upozornil na tiskovou zprávu Bugatti, v níž značka, která se spojila s chorvatským Rimacem, oznamuje, že rozšíří centrálu v sídlící v alsaském Molsheimu, aby se připravila na elektrický hypersport. Firma tvrdí, že modernizovaný závod „podpoří vývoj nových modelů po éře Chironu“.
BUGATTI is laying the foundation stone for the first major expansion at its headquarters in two decades setting up an office building for the growing project management teams ensuring a smooth transition into the company‘s new era.
— Bugatti (@Bugatti) June 28, 2023
When BUGATTI and Rimac formed the joint… pic.twitter.com/zolB309kN1
Bugatti potvrdilo plány na rozšíření svého ústředí ve francouzském Molsheimu v rámci investičního programu. Mezi plánované změny v areálu patří výstavba nové dvoupodlažní budovy v sousedství stávajícího Ateliéru, kde se montuje legendární Bugatti Chiron.
Budova, jejíž výstavba je naplánována na druhou polovinu roku 2024, bude mít rozlohu 2 120 metrů čtverečních a poskytne prostor pro nové zaměstnance a další vývojové projekty, včetně toho, co Bugatti popisuje jako svůj první hypersportovní model pod vlastnictvím společnosti Rimac. Sám Mate Rimac se přitom už loni vyjádřil v tom smyslu, že věří ve velký úspěch Bugatti a prozradil i překvapivé věci.
Očekává se, že nový model Bugatti, který je již ve vývoji, bude čerpat ze zkušeností mateřské společnosti Rimac v oblasti elektrického pohonu a jeho akcelerační výkon bude vyšší než u modelu Chiron Super Sport s benzinovým motorem W16 o objemu 8,0 litrů, čtyřmi turbodmychadly a výkonem 1 577 koní. Bližší detaily ale v současné době známé nejsou.
„Rozšíření centrály podpoří také probíhající programy, jako je výroba vozů Bolide a W16 Mistral,“ uvádí Bugatti. „Výstavba této nové budovy v našem domovském Molsheimu je v souladu s expanzí značky a produktů,“ uvedl Christophe Piochon, prezident společnosti Bugatti. „Tato přístavba v našem domovském Molsheimu ukáže sílu značky Bugatti na cestě do vzrušující budoucnosti,“ dodal. Bugatti také zahájilo náborovou kampaň s cílem získat nové zaměstnance. Jejím cílem je zvýšit počet zaměstnanců v Molsheimu o 50 % do konce roku 2027.