Představení Tesly Roadster druhé generace poněkud zastínilo chystaný kamion, o kterém se už dopředu vědělo. A Tesla Semi není jediná, která byla zastíněná. Jednotlivé válce u sportovních modelů se už teď klepou strachy. Otázka je, zda čísla, která Elon Musk o Roadsteru prozradil, budou platná i ve skutečnosti. Každopádně druhá Tesla Roadster zašlape do země všechny spalovací supersporty, a to včetně jedné vzácnosti v podobě Bugatti Chiron.
Měřené hodnoty | Tesla Roadster | Bugatti Chiron |
---|---|---|
zrychlení 0 až 96 km/h | 1,9 s | 2,4 s |
ujetí 1/4 míle | 8,8 s | 9,8 s |
zrychlení 0 až 160 km/h | 4,2 s | 5 s |
maximální rychlost | 400+ km/h | 420 km/h |
dojezd | 1 000 kilometrů | 460 km |
konfigurace sedadel | 2+2 | 2 |
Cena | 4,3 miliony korun | 65 milionů korun |
Tesla Roadster má dorazit na trh v roce 2020. Do útrob se vešla 200kWh baterie, tedy dvakrát větší než nabízí Model S. Dojezd na jedno nabití má být až 1000 kilometrů. Pokud by to byla pravda, tak jde o hodnotu, která by zastínila i nejedno naftové rodinné auto. Automobilový svět se mění více než dříve a pokud chtějí automobilky hrát soutěž o nejrychlejší auto, budou muset přejít na elektřinu, i když si myslíme, že automobilky nechají Teslu hrát si na svém písečku a půjdou svojí cestou.
Minimálně elektrifikace však čeká pomalu všechny. Supersporty jako je Honda NSX, McLaren P1, Porsche 918 Spyder či LaFerrari už elektřinu pro své sportovní úspěchy používají. Proslýchá se, že BMW M3 by mohlo brzy také dostat elektrický pohon. Brzy se to jistě dotkne i Mercedesu či Audi.