Je to oficiální. Příští rok přijde elektrické BMW 3. Pod známým názvem

Mnichovský autosalon 2025
Je to oficiální. Příští rok přijde elektrické BMW 3. Pod známým názvem
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • První vlaštovka z rodiny Neue Klasse bude mít brzy následovníky
  • BMW nám potvrdilo příchod elektrického modelu i3 ve formátu BMW 3
  • Uveden bude napřesrok

Během prezentace největšího lákadla celého autosalonu, nového BMW iX3, nám zástupci bavorské, modro-bílé automobilky potvrdili, že počítají s uvedením dalšího plně elektrického BMW i3 na rok 2026. Půjde o další vůz, postavený na nové, 800V platformě s pohonem šesté generace, obchodně nazvané Neue Klasse. Technicky se tedy bude podobat právě staršímu iX3, s nímž jej bude pojit i podobná velikost a zařazení do střední prémiové třídy.

Jeho podobu naznačil již koncept BMW Vision Neue Klasse, který se představil přesně před dvěma lety na stejné místě, tedy stánku BMW v rámci mnichovského autosalonu. A pokud automobilka zvolí stejný postup, jako u přechodu od konceptu BMW Vision Neue Klasse X k sériovému BMW iX3, už v tuto chvíli zřejmě známe základní proporce karoserie. Ta se nejspíš vrátí proti proudu času a místo dnešních zavalitých a poněkud těžkopádných sedanů, v něž se časem vyvinulo někdejší hbité BMW 3, se vrátí k lehkým a nekomplikovaným liniím s odkazem na model Neue Klasse ze šedesátých let, který BMW zachránil před krachem a proměnil jej v dlouhodobě úspěšnou značku.

Název novinky samozřejmě evokuje průkopnický, karbonový elektromobil velmi netradičních proporcí z roku 2013, s ním ale nebude mít, kromě zadního pohonu, společného vůbec nic. Rozhodně ale bude aspirovat na podobně inovátorskou auru, jaká provázela nadčasového předchůdce nejen v době vzniku, ale i po celou dobu výroby. Soudě podle první obhlídky sériového iX3 totiž fanoušky značky zřejmě čekají radikální změny i zde.

Abychom si potvrdili, nebo naopak vyvrátili dosavadní domněnky, ukázala nám automobilka i zamaskovaný prototyp BMW i3. A my tak můžeme další měsíce trávit úvahami, jak moc podobné bude sériové auto předloňskému konceptu. Už nyní je jasné, že o kopii 1:1 nepůjde a výsledek nebude takové retro, jako právě koncept. Především zřejmě zmizela zajímavá, téměř vodorovná spodní linie bočních oken, návrháři také nakonec obrousili radikální hranu i hluboké prolisy na bočních dveřích. Na objemu nabral třetí prostor v podobě kufru i zadní sloupky. Bohužel záď zjevně přišla o originální prolisy, připomínající Maserati z 90. let. Ale i tak máme rozhodně o čem přemýšlet.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze