V rámci oslav 30 let oficiálního zastoupení značky Kia v Česku představitelé českého importéra zavzpomínali na první oficiálně dostupný vůz Kia v Česku, konkrétně model Sephia. Na oslavách byli ale přítomni i ambasadoři značky Kia, mezi které patří také slavná „osmašedesátka“, tedy hokejista Jaromír Jágr. Ten je ambasadorem Kia Czech již dlouhou dobu a vyzkoušel několik modelů od Stingeru přes Sorento PHEV až po elektromobil Kia EV6. A právě s posledním zmíněným měl nehodu s tramvají a zpráva o ní okamžitě obletěla Česko.
Nyní ale přesedlal do nového vozu, modelu EV9. Právě během oslav 30 let Kia Czech dostal od generálního ředitele Kia Czech klíč od bílého elektrického SUV Kia EV9. A spolu s ním dostal i model tramvaje, se kterou se před necelými dvěma lety srazil. Pikantní na tom bylo, že to bylo ve stejný den, kdy vyšla zpráva o výborném výsledku Kie EV6 v crashtestu Euro NCAP. Právě na to téma Jaromír Jágr při předávání klíče od EV6 a modelu tramvaje zavtipkoval, že si musel ověřit v praxi, zda je to pravda.
Elektromobil Kia EV9 už Jaromír Jágr převzal fyzicky na kladenském hokejovém stadionu. Věříme, že u modelu EV9 už výsledkům bezpečnosti věří a nebude si je muset ověřovat v praxi jako u EV6. Ale padl nápad na poměření sil EV9 s rolbou na stadionu.
„V partnerství s Kiou je pro mě důležitá vzájemná spokojenost a respekt. S každým autem, v kterém jsem od Kia jezdil, ať už to byl Stinger, plug-in hybridní Sorento, elektrické Niro nebo teď poslední EV6, jsem měl a mám stoprocentní spokojenost. A to nejen s auty, ale také se servisem. Poskytované služby od Kie jsou pro mě důležité, protože vím, že kdykoli zavolám, tak mám záruku podané ruky,“ řekl Jaromír Jágr a dodal: „EV9 je každopádně větší, než jsem čekal. Jakmile si na auto zvyknu, můžu na stadionu klidně jezdit i s naší rolbou, která nám upravuje led,“ vtipkoval Jágr s tím, že by stálo za to změřit síly obou vozidel.
Prolezli jsme novou elektrickou Kia EV9, místem nešetří
Generální ředitel Kia Czech Arnošt Barna vše uzavřel slovy: „V tomto pomyslném zápase by to mohlo být vyrovnané. EV9 má navrch v rozměrech a výbavě, rolba ve výkonu. Rozhodoval by tedy řidič a my každopádně sázíme na Jaromíra s EV9.“ Jak to vidíte vy? Vyhrála by na ledě rolba, nebo Kia EV9? Můžete napsat svůj názor do komentářů. Myslíte, že i tento test Jágr zrealizuje?
Technické parametry Kia EV9 AWD Boost
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 010 × 1 980 × 1 755 mm, 2 426 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 283 kW, 385 koní, točivý moment: 700 Nm |
Baterie | 99,8 kWh (99,8 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 230 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 563 km |
Cena od | 2 099 980 Kč |