Jaké profese budou v automobilovém průmyslu brzy standardem?

Jaké profese budou v automobilovém průmyslu brzy standardem?
  • Polovina všech současných profesí během 25 let zanikne, zatímco nové specializace získávají na významu
  • Data jsou novou ropou, a proto všechny společnosti hledají datové vědce, architekty a inženýry
  • Největší výzvou pro podniky je získávání nadaných odborníků, protože pracovníky se stejnou specializací hledají společnosti ze všech odvětví

Doba se mění, technologie se vyvíjejí a určité profese pomalu, ale jistě zanikají. Místo nich však vznikají nové. Podle zprávy Oxfordské univerzity zanikne během příštích 25 let 47 % současných profesí. Současně však vznikají nové příležitosti. Digitalizace vytváří již v současnosti nové specializace a tento trend bude pokračovat i v budoucnosti. Nové obory budou hrát zásadní roli, protože společnosti mohou díky nim řešit výzvy digitální éry a Průmyslu 4.0. Následující profese jsou nejžádanější:

Datoví vědci: Datoví vědci získávají znalosti na základě analýz obrovského množství dat, aby dokázali odpovídat na kladené dotazy a poskytovat managementu společnosti vodítka pro rozhodování. Diego Villuendas, držitel titulu Ph.D. v oboru fyzika, nastoupil do společnosti SEAT před třemi roky jako datový vědec. V současnosti vede datové a analytické oddělení, v němž nyní pracuje 8 zaměstnanců a tento počet se bude zvyšovat. „Sledujeme digitální platformy, abychom porozuměli způsobům, jimiž jsou využívány, a zjistili, zda splňují požadavky našich uživatelů (více než 5 milionů uživatelů měsíčně), a také uskutečňujeme testy pro potvrzení hypotetických vylepšení,“ říká Villuendas.

Datoví architekti a inženýři: Pro efektivní shromažďování dat je nutné vědět, kde data hledat. Datoví architekti a inženýři používají technické nástroje pro získávání, přemisťování a ukládání dat. „Každá společnost může na základě všech dat, která má k dispozici, zlepšovat své podnikání. Proto si žádná velká společnost nemůže dovolit postrádat datové inženýry, kteří tyto informace zpracovávají,“ dodává Villuendas.

Datově-obchodní koordinátoři: Jedná se o osobu, která tlumočí datovému vědci dotazy, na něž se hledají odpovědi s cílem zvýšit provozní efektivitu společnosti a její příjmy z prodeje. Říká se, že data jsou novou ropou, Villuendas však zdůrazňuje, že „musíte vědět, kde ropu hledat a jak ji vytěžit, zpracovat a prodat, včetně všeho, co s tím souvisí.“

Instruktor agilních metodik: Podniky čelící neustálým změnám musejí maximalizovat flexibilitu a optimalizovat své schopnosti přizpůsobovat se jim ve všech oblastech. Instruktor agilních metodik zkoumá, jak každé oddělení pracuje a pomáhá zavádět nezbytné změny a potřebná vylepšení.

virtuální realita SEAT

Odborníci na uživatelská rozhraní: Jejich úkolem je definovat a navrhovat pocity a zážitky uživatelů při jejich kontaktu se značkou, produktem nebo službou. David Redondo, vedoucí designu uživatelských rozhraní ve společnosti SEAT, říká, že „to od nás vyžaduje, abychom nejen mysleli jako uživatelé, ale abychom uživatele také zařadili do procesu vývoje designu produktů a služeb, které jsou pro ně určeny. Pryč jsou doby, kdy se potřeby vytvářely již vyrobeným zbožím. Značky nyní spolupracují se zákazníky v procesu nepřetržitého vylepšování.“

Vývojář aplikací s virtuální realitou: Průmyslové podniky ve stále větší míře inovují své procesy s využitím virtuální reality. Tito vývojáři hrají ve společnosti SEAT velmi důležitou roli při vývoji nového automobilu, protože virtuální realita zkracuje dobu výroby prototypů o 30 % a designéři ji využívají při posuzování kreativních a funkčních aspektů. Díky tomu je již ve velmi raných fázích vývoje z 90 % zaručena uskutečnitelnost každého projektu. Například u nového modelu SEAT Ibiza proběhlo 95 000 prostorových simulací.

Vývojáři softwaru: Jedná se o programátory, kteří vytvářejí, vyvíjejí a realizují softwarové systémy. „Elektromobil má 100 milionů řádků zdrojového kódu, to je více než stíhací letadlo F35. Budeme potřebovat hodně vývojářů softwaru, takže musíme pomáhat zaměstnancům při rekvalifikacích,“ říká předseda představenstva společnosti SEAT Luca de Meo.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze