Jak u Audi e-tron fungují kamery místo zrcátek?

Jak u Audi e-tron fungují kamery místo zrcátek?
  • Audi vypustilo krátké video, jak nová technologie funguje
  • Kamery místo zrcátek zmenšují součinitel aerodynamického odporu vzduchu o 5 tisícin
  • Dojezd přes 400 km zaručí baterie o kapacitě 95 kWh

Audi e-tron je úplně prvním sériovým vozem, který bude disponovat kamerami místo zpětných zrcátek. Prozatím jsme takové řešení viděli pouze u konceptů na stáncích autosalonů. Jak v reálu budou fungovat si však nikdo vyzkoušet nemohl. Audi za příplatek umožní do dveří vměstnat dotykové displeje, které budou ukazovat, co se děje za vozem. První sériové použití je mimo jiné možné také díky úpravám v legislativě.

Obraz ze zpětné kamery znamená, že se řidič bude muset dívat níž než doposud. Pokud vám někdo urazí zpětnou kameru, náklady na opravu budou navíc mnohem větší než v případě klasického zrcátka. Samozřejmě najdeme i klady – menší odpor vzduchu je speciálně pro elektromobil důležitý faktor a v neposlední řadě jsou displeje mnohem efektnější. Navzdory rozvoru 2 928, délce 4 901 a výšce 1 616 milimetrů má SUV celkový aerodynamický odpor 0,28 CX. Na to, jestli tyto klady vyváží zápory, si budeme muset počkat. Nejdůležitější bude samotný pocit z používání nové technologie a také její spolehlivost.

Audi e-tron dorazí s 95kWh baterií a dojezdem až 400 kilometrů podle přísnějšího měřícího cyklu WLTP. Představení se mělo udát již 30. srpna v Bruselu, po odložení to však vypadá, že se dočkáme až na podzim tohoto roku.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze