Jak si vedlo první vodíkové auto při testech organizace IIHS?

Jak si vedlo první vodíkové auto při testech organizace IIHS?
  • Za normálních okolností by přednost dostala auta s jiným pohonem
  • Hyundai věnoval svůj vodíkový model NEXO organizaci IIHS pro účely testování

Příchod nových pohonů na automobilový trh přináší různé situace a do jisté míry i komplikace pro automobilky. Však auta se dnes vyrábějí v prvé řadě tak, aby byla co nejbezpečnější. Nejdůležitější není design, ale jedná se o skládačku, která musí splňovat různé bezpečnostní podmínky, měla by dobře vypadat a ještě mít adekvátní jízdní vlastnosti. A je úplně jedno, zda se jedná o benzinový, naftový, elektrický nebo třeba vodíkový pohon. Právě vodíkový pohon poprvé testovala americká vládní agentura pro bezpečnost silničního provozu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration).

Konkrétně se jednalo o Hyundai NEXO. Automobil, jako je právě NEXO, by normálně nebyl do rutinních testů organizace IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) zahrnut, ale Hyundai z vlastní iniciativy poskytl vozy NEXO, aby mohly absolvovat první testování. Hodnocení modelu NEXO bylo přínosem i pro organizaci IIHS, která tak získala první příležitost ke zkouškám vozidla s elektrickým pohonem napájeným z vodíkových palivových článků.

Ocenění TOP SAFETY PICK+ 2019 může obdržet vozidlo, které dosáhne vynikajících výsledků v čelních nárazových testech s malým přesazením na straně řidiče a na straně spolujezdce vpředu, v čelních nárazových testech se středním přesazením, v bočních nárazových testech, v testech odolnosti střechy a opěrek hlavy, jakož i nejlepšího hodnocení prevence čelních kolizí a dobrého hodnocení světlometů. NEXO, středně velké prémiové SUV, si vedlo výborně ve všech šesti druzích testů pasivní bezpečnosti.

Naše konstrukční týmy pokračují ve zvyšování úrovně bezpečnosti vozidel Hyundai rozšiřováním jejich standardní výbavy o nové prvky aktivní bezpečnosti, včetně nejmodernějších bezpečnostních a komfortních systémů, které usnadňují řízení,“ řekl Scott Margason, ředitel produktového plánování ve společnosti Hyundai Motor America. „Pro naše NEXO je bezpečnost ještě větší prioritou. Díky tomu nabízíme vozidlo s palivovými články na vodík, které poskytuje řidiči velkorysou podporu při řízení a cestujícím současně i vynikající ochranu.“

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze