Jak si vede první Tesla Model 3 s více jak 160 000 najetých kilometrů?

9
Jak si vede první Tesla Model 3 s více jak 160 000 najetých kilometrů?
Fotografie: Tesla
  • Arthur Dreisser je jedním z prvních majitelů Tesly Model 3, který pokořil hranici 160 000 najetých kilometrů
  • Se svým vozem projel celou Severní Ameriku a nabíjel čistě na Superchargerech
  • Nakonec ho čekalo kromě výměny pneumatik pouze pár drobných oprav

Na našem webu se zajímáme nejen o novinky ze světa elektromobility, ale také o to, jak si auta vedou po delší době používání. Vášnivý majitel Tesly Model 3 s ní najezdil už více jak 160 000 kilometrů, a to je zatím nejvíce, co kdo s tímto vozem zvládl. Jaké jsou jeho poznatky a čím vším musel projít? Rozpovídal se pro elektrek.co.

160 000 najetých kilometrů u Tesly Model 3

Dobrodruh s elektrickým pohonem

Arthur Dreisser si svůj Model 3 Long Range rezervoval hned, jak mu to Tesla umožnila. Přesně o dva roky později své auto dostal a vzhledem k tomu, že je opravdový fanoušek značky, okamžitě s ním vyjel na pár road tripů a v prvních šesti měsících zvládl přes 32 000 kilometrů.

Uplynulý rok ale najel mnohem více, cestoval s vozem totiž tak hodně, že nedávno překročil hranici 100 000 mil, což je přibližně 160 000 kilometrů. Své auto hnal celou Severní Amerikou a zdokumentoval to na svém Twitteru a blogu. Mimo jiné se zmínil, že se k autu nechoval příliš pěkně, a o to víc jsou jeho zkušenosti cenné.

Chovej se slušně a dál dojedeš

První otázka, které vás určitě napadne, je, jak to zvládá baterie. Teď mu auto ukazuje kolem 485 až 495 kilometrů maximálního dojezdu, což je o 2,5 % méně oproti výchozím 500 kilometrům. To je po tolika najetých kilometrech velmi slušné, navíc pokud zvážíme fakt, že vůz nabíjel čistě přes Superchargery. Je nutno zmínit, že se k bateriím snažil chovat co nejlépe, pod 10 % se prý dostal málokdy a nikdy nenabíjel přes 60 %, protože potřeboval co nejrychleji zase jet.

Další věcí je údržba a servis auta. Což je jeho nejoblíbenější část. Pokud by se prý opravdu k vozu nechoval dost špatně, stačila by mu pouze klasická výměna pneumatik po 40 000 kilometrech. Jednou projel potokem a musel nechat vyměnit některé části odpružení, jindy mu zase vítr zavřel dveře takovou silou, že poškodil kloub. Celkově ho opravy nevyšly na více jak 12 000 Kč.

Dreisser o svém Modelu 3 říká, že je to skvělé auto, ušetřilo mu i dost peněz na pohonných hmotách a celou zkušenost popisuje jako výbornou. Sám Elon Musk se na svém Twitteru vyjádřil, že tento vůz je designován tak, aby vydržel klidně i jeden milión mil (cca 1 600 000 kilometrů).

Tesla Model 3 – test

Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie75 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess
Spotřeba?, dojezd: 614 km
Cena od1 228 990 Kč
Diskuze ke článku
realista
“ nikdy nenabíjel přes 60 %” a pritom “ mu auto ukazuje kolem 485 až 495 kilometrů”
Takovej dojezd bych chtel mit z 60% take.

A nebyt vlastni hlouposti, nepotreboval by nikdy servis...;-D

Tyhle clanky skodi elektromobilite a Tesle stejne jako ty kde petroheadi vymysleji lzi z opacne strany...
Josef Darvaš
Lži, keci v kleci.Tyhle články, jsou děsný ale svoboda slova ať žije, každej si tu může říkat co chce.
Martin
Hlavně ze
Martin
Hlavně že to všem celý vrže a mlátí už po 50 000 km. Auto za milión se zvuky jako ve 105 ce.. Neskutečný kolik toho fanatik snese a zamlčí, aby mohl opěvovat svého boha..

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze